Ga naar inhoud

Van lan naar modem??


Aanbevolen berichten

[quote:d4897be1ae="Ed1"]Mijn pc belde altijd via een netwerkkaart met ADSL, echter nu moet hij via een modem. Wat ik ook probeer ik krijg mijn modem niet aan het bellen. Iemand een idee wat er moet worden veranderd. Ik heb XP Pro met een intern modem. Gr Ed[/quote:d4897be1ae] Als ik het goed begrijp wil je van breedtband internet via je netwerkaart terug naar telefoon internet op je modem? Dan is het het makkelijkst om je netwerkkaart te uninstallen en dan gewoon wizard internetverbinding, uiteraard nadat je je modem hebt geinstalleerd :). ps. Vaak zit er bij de internet provider een cd die je er in stopt en die doet alles goed zetten :)
Link naar reactie
Nog enkele zaken die je kunt controleren: - je modems: vind je die terug in apparaatbeheer, en werken ze correct? Zijn de juiste drivers geïnstalleerd? - controleer eens de kabel tussen je modem en telefoonaansluiting. Betreft het overigens een analoog modem of een ISDN-modem? Je kunt wellicht wat meer informatie geven over je modems en de instellingen, en je concrete situatie (hoe ziet configuratie er nu precies uit).
Link naar reactie
Het lijkt er dus op dat de de instellingen niet goed zijn. Controleer nog eens de volgende zaken: Heb je de kiesregels bij de instellingen van je modem goed ingesteld? Heb je soms een huiscentrale? (dan eerst een o kiezen) Ga eens bij de eigenschappen van het modem naar het tabblad diagnostische gegevens, en voer de test uit. Weet je zeker dat de kabel die je gebruikt in orde is? Je zou niet de eerste zijn met problemen als gevolg van een defect in de kabel. Ik neem verder aan dat je alle instellingen van je provider(s) ook correct het ingesteld (gebruikersnaam, wachtwoord e.d.)? Je hebt geen uitroeptekens, vraagtekens of kruisjes in apparaatbeheer bij je modem, etc.? Heb je eventueel nog andere apparaten op com1 aangesloten?
Link naar reactie
Ik heb nu alles geprobeerd, ook bij 2 andere computers met het zelfde OS krijg ik met het interne modem geen kiestoon en met een externe modem wel kiestoon en hij belt keurig in, maar aan het eind van het inbellen en contacten hoor je tik en dan de melding "geen contact met externe computer. Ik ben er zeker van dat de inbelnummers goed zijn. Planet en HetNet geprobeert met nummer die het op andere computers wel doen. Wat is er in godsnaam aan de hand? Groetjes Ed
Link naar reactie
Ik heb werkelijk alle aangedragen tips zo goed mogelijk opgevolgd. Er is zelfs een buurman bijgeweest die er ook wel verstand van heeft. Die heeft ook alles nog nagekeken en begrijpt er ook geen snars van. Ik heb nu een ander ding staan en daar het modem ingezet, wat denk je? Lopen met die handel en zonder problemn. En nog wel een oud gebakkie. Gek wordt je er van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...