Ga naar inhoud

Twee HD's vlak boven elkaar


Aanbevolen berichten

[quote:a827c9277f="Emmerp"]Bij m'n broer's nieuwe pc heb ik laatst een nieuwe z'n oude harde schijf erbij geplaatst, de enige ruimte was vlak boven de bestaande harde schijf, en vlak onder de floppy drive, kan dit kwaad i.v.m. warmteontwikkeling van de twee schijven?[/quote:a827c9277f] neuj, die worden niet zo gek warm :) anders zijn er apparte koelsystemen te koop, daar schuif je de Hdd in en dan wordt ie doormiddel van luchtkoeling gekoeld :)
Link naar reactie
[quote:873d0f1b8b="J.A.Maurer"]Het boeltje wordt behoorlijk warm daar hoor, je kan extra ventilatoren plaatsen. Er zijn vennetjes voor onder de HDD maar deze passen niet als er 2 HDD in zitten, je kan wel aan de voorzijde [ in het frontje ] een ven laten draaien.[/quote:873d0f1b8b] Ik heb er ook 2 en een floppy der boven... geen problemen mee...
Link naar reactie
[quote:4062107bb1]captian-kansloos schreef :Of je er problemen mee krijgt hangt van de HD's zelf af. Als ze beiden al veel warmte produceren, dan kunnen er problemen ontstaan. Zelf heb ik een 80GB Western Digital schijf die "klem zit", maar die wordt niet eens handwarm [/quote:4062107bb1] idd : ik had 2 maxtors boven elkaar en deze werden behoorlijk heet, ik heb ze vervangen voor western digital welke niet zo warm worden. Het is dus merk afhankelijk. :wink:
Link naar reactie
[quote:6f9032526c="J.A.Maurer"][quote:6f9032526c]captian-kansloos schreef :Of je er problemen mee krijgt hangt van de HD's zelf af. Als ze beiden al veel warmte produceren, dan kunnen er problemen ontstaan. Zelf heb ik een 80GB Western Digital schijf die "klem zit", maar die wordt niet eens handwarm [/quote:6f9032526c] idd : ik had 2 maxtors boven elkaar en deze werden behoorlijk heet, ik heb ze vervangen voor western digital welke niet zo warm worden. Het is dus merk afhankelijk. :wink:[/quote:6f9032526c] Ik heb ook 2 Maxtors boven elkaar, een 80 GB D540X (5400 rpm) onder en een 80 GB D740X (7200 rpm) boven. Dat zaakje wordt niet meer dan lauw (een graadje of 30 schat ik). Moderne drives worden niet zo warm meer. Die oude 17GB Maxtor die ik er laatst uit heb gegooid werd veel heter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...