Ga naar inhoud

back-up op 2e harde schijf?


Aanbevolen berichten

Met een raid controller: RAID 1 Er zijn 2 vormen van RAID 1; disk "duplexing" en disk "mirroring". Mirroring (spiegelen) vindt plaats als men 2 disks aan 1 controller heeft hangen. Dezelfde data wordt naar beide disks geschreven. Hier is veiligheid de belangrijkste reden voor het gebruik van RAID. Duplexing wil zeggen dat de 2 disks niet aan dezelfde controller hangen, waardoor de snelheid hoger zou kunnen liggen.
Link naar reactie
[quote:e84c51e231="J.A.Maurer"]Mijn voorkeur gaat naar norton Ghost. Hiermee kan je van de hele partitie een image maken , en e.v.t met compressie. Met een floppy kan je dan opstarten , en de hele handel terug zetten. Een voordeel wanneer windows niet meer functioneerd. :lol:[/quote:e84c51e231] Dat kan met driveimage ook allemaal. [quote:e84c51e231="J.A.Maurer"]Het meest betrouwbare prog om een image/backup of een exacte kopij te maken van uw HD is nog steeds NORTON GHOST.[/quote:e84c51e231] Dat kan ik niet bevestigen, driveimage is net zo betrouwbaar
Link naar reactie
Voor mij is Ghost ook het meest betrouwbare backup programma wat er bestaat.Waarom????? Ben bij wijze van spreken begonnen met dit progje toen het nog in de luiers lag.Het werkte altijd , of het nu ging om een backup op de 2 HD , of direkt gebrand op CD, maakt niet uit.Dat betekent dat ik geen enkele behoefte heb/had om een andere programma daarvoor tegebruiken.Dus voor -- mij--- is Ghost het beste programma.Denk dat geld voor de meeste mensen die Ghost gebruiken.
Link naar reactie
Dat vindt ik idd., Peter. Dat is het resultaat van persoonlijke ervaringen met verschillende progs. Norton is 100% betrouwbaar en probleemloos. Maar, toegeven, dit is idd. een persoonlijke mening. Ik moet toch niet de mening van anderen hier verkondigen; kan ik trouwens ook niet. De topic-starter vraagt of iets kan, dus antwoord ik daar op. Het staat iedereen vrij zijn mening daarover te verkondigen, zonder echter de mening van anderen af te breken. Doe ik trouwens ook niet. Ik beweer ook niet dat er geen andere, al dan niet goede programma's zijn die hetzelfde doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...