Ga naar inhoud

Zeer stille hardeschijf..


Aanbevolen berichten

Nadat ik de Zalman 6000cu processor koeler had ingebouwd, merkte ik dat het geluid van mij pc voornamelijk door de hardeschijf wordt veroorzaakt. En wat begin ik me er nu aan te irriteren. Het is een Maxtor hardeschijf, 740dx geloof ik 80gb. Zijn er oplossigen voor? Of moet het toch een andere hardeschijf worden en wat verschild dit in het geluid ?
Link naar reactie
Als je stilte belangrijk vind en niet zozeer prestaties zou ik een Seagate baracuda IV kopen die bekend staat om zijn weinge geluidsproductie. Kan je m trouwens niet stiller krijgen met zo'n acoustic management progje die alle merken hebben?? Bij www.storagereview.com wordt ook altijd het geluid gemeten van een hd. succes
Link naar reactie
Niet vast schroeven wil ook wel helpen. Gewoon op een stukje verend materiaal leggen. Dit zorgt voor resonanties te voorkomen. Ophangen in elastiekjes wordt bijv. wel eens gedaan. Maar dat lijkt mij niet echt goed voor een HDD, omdat de schijf dan erg gaat trillen. Als je waterkoeling hebt kun je een speciaal koelblok voor je HDD kopen, waar de HDD helemaal in gaat. Door de waterkoeling blijft de schijf koel, ondanks dat er geen ventilatie is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...