Ga naar inhoud

USB printer blijft in wachtrij


Aanbevolen berichten

Een driver update betekend niet dat je alleen SP1 moet installeren. Nou heb ik even gekeken bij Epson.nl en het lijkt erop dat er geen losse XP drivers te downloaden zijn. Dan zul je het idd met de standaard XP drivers moeten doen. Kennelijk werkt dat dus niet helemaal zoals het moet. Heb je het probleem ook als je 'm op de parallelle poort aansluit ipv USB?
Link naar reactie
Ik heb 't probleem alleen als hij op de USB poort is aangesloten. Op de LPT1 poort zit al een Officejet, dus die poort kan ik niet gebruiken. Dus zal ik of WinXp moeten herinstalleren --- hetgeen ik echter al pas gedaan heb en toen even een dag van 't probeleem af was ... ---- of wellicht een dure tweede LPT kaart moeten kopen. Ik hoop echter dat ik ergens in de software een schakelaartje zou kunnen omzetten :cry:
Link naar reactie
Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb er een USB kabel van 8 meter aan hangen (3 + 5 om 7m te overbruggen) USB schijnt maar tot 3 à 5 meter te werken waarna het signaalverlies te groot wordt. Er moet een booster of een hub tussen. Of de printer moet aan een ouwe trouwe lange parallele kabel hangen. Hij zat eerst ook aan zo'n kabel van 10 meter ..... zonder problemen. Hub besteld. (Gek dat XP hem wel herkent, maar niet er in slaagt te printen ...)
Link naar reactie
[quote:25cf757ffa="Nietsdoen"]Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb er een USB kabel van 8 meter aan hangen (3 + 5 om 7m te overbruggen) USB schijnt maar tot 3 à 5 meter te werken waarna het signaalverlies te groot wordt. Er moet een booster of een hub tussen. Of de printer moet aan een ouwe trouwe lange parallele kabel hangen. Hij zat eerst ook aan zo'n kabel van 10 meter ..... zonder problemen. Hub besteld. (Gek dat XP hem wel herkent, maar niet er in slaagt te printen ...)[/quote:25cf757ffa] Hoi, Inderdaad je nieuwe printerdrivers staan niet op epson.nl. Maar wel op de Amerikaanse site. Kijk even hier. http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/supDetail.jsp?BV_SessionID=@@@@0860550071.1044610231@@@@&BV_EngineID=gadcgghmlldjbfdmcfjgckidnf.0&oid=14422&infoType=Downloads Neem de 2000 drivers. SUC6
Link naar reactie
[quote:432ac5384f="Nietsdoen"](Gek dat XP hem wel herkent, maar niet er in slaagt te printen ...)[/quote:432ac5384f] Idd vreemd. Je zou eerder verwachten dat ie het dan helemaal niet doet. Ik hoop dat die hub je probleem idd oplost. (maar ik neem aan dat je tot die conclusie bent gekomen door te testen met alleen de 5m of 3m kabel?)
Link naar reactie
:D Hé hé. Ik heb 'm getest met de 5m kabel, XP herkent 'm, maar de testpagina blijft al in de spooler hangen... :o Ook een hub àchter de 5m kabel hielp dus niet. De hub werd geleverd met een 1,5m kabeltje, die aan de PC, dan de Hub, dan 5m en dát werkt. Gek genoeg vind je als je met Google zoekt alleen bij de Sony Vayo homepage deze oplossing .... Blijkt dat tot de hub 3m lang genoeg is, en daarna mag je doorhubben tot 30M met 5m kabels! Dus de hub levert meer stroom dan de USB aansluiting op de PC! :wink: :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...