Ga naar inhoud

bufferunderrun/conflict foto s branden


Aanbevolen berichten

OS XP - geprobeerd foto s te branden naar CD via HP memorie disk en oa ook via instant CD/DVD (VOB) en Nero -in het eerste geval krijg ik steeds popupscherms van instant CD/DVD----> conflict? -verder krijg ik de melding van bufferonderloop. al alles aan gedaan wat op diverse fora vermeld stond, DMA in het register gewijzigd, geen succes wat nu ? greetz a fly
Link naar reactie
In verband met brandprogramma's: nooit twee verschillende brandprogramma's installeren - dit levert bijna steeds conflicten op. Houdt je aan één programma en doe het daarmee. Nero is een goed programma, VOB ken ik niet, dus zou ik in jouw geval ze allebei uninstallen en daarna Nero er terug opzetten. Vermoedelijk zijn je problemen dan voorbij. (Na het uninstallen ook je register opkuisen) veel geluk! (als je XP hebt, vergeet ook niet het brandprogramma van XP uit te zetten)
Link naar reactie
sorry teacher, je hebt gelijk, ik heb in het verkeerde forum gepost, maar ik wist even niet waar dit thuis hoort, het is een mix, is het niet ? Move mij svp naar waar het thuis hoort :D Verder : ik heb niet 2 verschillende brandprogjes geinstalleerd - Instant CD/DVD zat al op de fabrieks pc,maar dat wilde niet werken. - Nero , daar had ik nog een oude -legale- versie van. Ik vermoed nu eerder dat het grootste conflict nu optreed met HPpsc2210 Nero is kennelijk niet meer compatible met XP, maar een update is niet te vinden. Instant CD/DVD werd vanaf de fabriek op de pc geinstalleerd, maar daar heb ik dus geen herinstabaleerbare software van. Of het zou op de *easy install* cd moeten zitten. Daar is het echter niet te vinden. Dus aarzel ik om XP opnieuw te herinstalleren. De geinstalleerde software van HP psc 2210, waar ik dus best mee uit de voeten kan, levert nu kennelijk ergens een intern conflict op. Ik krijg ten eerste om de zoveel minuten een melding dat ik iets van psc moet installeren , terwijl dit al geinstalleerd is. Bovendien krijg ik de melding van een buffer underrun . DMA staat ingeschakeld. Met HP kan ik ook branden , maar als het branden bijna klaar is springt Instant CD/DVD weer in het midden en gooit roet in het eten met een nieuw opstart scherm. Wat heeft Instant CD /DVD e maken met HP ?? Omdat ik tzt ook graag DVd wil kunnen branden met Instant CD/DVD heb ik aarzeling om dit progje nu van de HD te wissen. rgens heb ik het vermoeden dat een en ander te maken heeft met een geheugen probleem. Vooral ook omdat ik met het knippen en plakken in internet inWord steeds de melding krijg dat er onvoldoende geheugen is en dat ik programma s moet afsluiten. Enfin, dat ik het nog snap :oops: sorry , een dom vliegje
Link naar reactie
Start Spybots eens op. Klik op hulpprogramma's. Kies voor Systeem start run Vink alles uit wat niet hoeft te draaien tijdens het branden. Start de PC opnieuw op. Doe een nieuwe poging om een CD te branden. Start vooral geen programma's op tijdens het branden. Op deze manier zorg je er voor dat je zo min mogelijk in het geheugen hebt zitten, waardoor er meer beschikbaar is voor je brandprogramma. Ook bestrijd je zo dat een ander programma schermen opent. Er draait immers geen proces voor. Vergeet niet na afloop alle programma's weer te laten opstarten die je wel belangrijk vindt door in Spybots die vinkjes weer terug te zetten.
Link naar reactie
Herman, bedankt voor je tip, dat heeft er in ieder geval toe geleid dat ik dus nu wel c d 's kan branden met HP. Nero heb ik er dus nu maar afgegooid. Ik heb het vermoeden dat Instant DC-DVD hetzelfde is als de ingebouwde XP brander , is dat zo ?? Alleen lukt het met nu nog steeds niet om dvd schijfjes te branden, de pc geeft aan dat die schijfjes niet compatible zijn :-? Het rare is dat de schijf er na afloop wel beschreven uitziet, maar niet leesbaar is. Iemand enig idee hierover?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
is er iemand die mij verder kan helpen hiermee? Als ik dus een dvd-RW met data wil branden ( of het nu in Nero is of in Instant cd-dvd), krijg ik dus de melding dat het brandprogramma de cd (??)-schijf en de capaciteit niet herkent, terwijl er een dvdschijfje inzit. Een gewoon cd schijfje herkent hij wel overigens. Wie weet raad ? greetz vliegje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...