Ga naar inhoud

Trage CPU fan


Aanbevolen berichten

Zojuist een nieuwe CPU fan geplaatst van coolermaster. Ik heb rood aan de 12 volt en zwart aan de grd. Geel is de sensor. MSI moederbord. Bij het opstarten geeft die met pieptoon aan, dat de CPU fan niet draait. Dat doet die dus wel, maar met sdeedfan geconstateerd, dat die op halve kracht draait, ongeveer 2750 toeren. Mijn vorige collermaster, die ik heb vervangen draaide ongeveer 5500 toeren. Wat heb ik fout gedaan? Jan K
Link naar reactie
sluit die fan eens even aan op je autobatterij (niet te lang, die geven 13.5volt) en kijk of hij sneller draait dan in je pc, indien wel dan ligt het aan je instellingen indien niet dan is het gewoon zo of is de fan kapot. let wel : sommige fans halen een groter luchtdebiet met minder toeren door de vorm van de schoepen.
Link naar reactie
Dat die op lagere toeren moet draaien is wel aanneembaar, maar waarom krijg ik in het opstartvenster eerst de mededeling, dat de CPU fan niet draait en dan kan ik kiezen tussen stoppen of doorgaan. Dit gaat dan gepaard met een irritante pieptoon, een alarmsignaal. Fan is aangesloten op CPUfan1. Het is een Coolermaster silent Hetzelfde type fan ook gemonteerd op een MSI KT4, zonder alarmpiep en draait dus ook op ongeveer 2700 toeren, dus dat kan wel kloppen. Zelf heb ik een MSI K7T266 Pro 2 moederbord Mocht de snelheid goed zijn, met welke optie in de bios kan ik dan deze foutmelding/waarschuwing uitzetten?. Jan K.
Link naar reactie
[quote:137ec29a7f="rombaft"]sluit die fan eens even aan op je autobatterij (niet te lang, die geven 13.5volt) en kijk of hij sneller draait dan in je pc, indien wel dan ligt het aan je instellingen indien niet dan is het gewoon zo of is de fan kapot. let wel : sommige fans halen een groter luchtdebiet met minder toeren door de vorm van de schoepen.[/quote:137ec29a7f] haha grappig...brandlucht :)
Link naar reactie
Allemaal bedankt voor jullie reaktei. Alle problemen opgelost, toerental komt overeen met de fan van mijn zoon, zelfde merk/type en de melding, dat hij niet draait, want you shutdown the system wordt veroorzaakt door de fan zelf. Heb de oude even uit de prullenbak gevist en aangesloten, geen melding, start gewoon op. Heb de leverancier al geinformeerd, wordt omgeruild, Jan K.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...