Ga naar inhoud

Geluidsniveau meewegen bij pc tests


Aanbevolen berichten

Bij sommige pc-tests in Computer!Totaal wordt zijdelings gerapporteerd over (het meestal) vele lawaai dat pc's maken. Dat dat niet hoeft blijkt uit de laatste pc-test in Computer!Totaal nr 2 waar de pc van X-Ray Systems opviel door afwezigheid van lawaai. Ik ben voorstander dat bij ieder volgende pc test het geluidsniveau in dB's een factor is dat moet worden meegewogen in de beoordeling. Het is voor de 'fabrikanten' simpel om met geringe meerkosten een pc te fabriceren die een aanvaardbaar geluidsniveau levert.
Link naar reactie
Ik vind het een goed idee om de geluidsbeoordeling mee te nemen in de totale beoordeling. Vaak is het zo dat een PC (zeker tegenwoordig) komt te staan in de huiskamer maar ook als dit op een kantoor of werkruimte is kan veel geluid storend zijn. Soms is het zo dat de persoon die op de PC werkt er zelf geen last van heeft maar wel alle andere aanwezigen.
Link naar reactie
Ach ik koop toch geen compleet systeem. Vind het veel leuker om zelf m'n componenten uit te kiezen en in elkaar te zetten. Trouwens als je een pc koopt die teveel lawaai maakt zijn de desbetreffende lawaai fans zo te vervangen door Zalman spul bijvoorbeeld :D Kijk trouwens wel uit voor de voedingen van aopen big towers.. wat een straaljagers zijn dat zeg. Die is bij mij heeeeel errug snel vervangen door een regelbare enermax 350 watt met 2 fans. Dat ding is vele malen stiller ondanks 2 fans. Helaas kost een enermax wel behoorlijk wat..
Link naar reactie
Op of aanmerkingen over het geluid van een pc is echt geen overbodige luxe. Dat het idee bestaat dat het geluid van de ventilatoren komt is ook een verkeerde inschatting. Momenteel ben ikzelf bezig om mijn 2 harde schijven van maxtor in een bracket te plaatsen en alleen te activeren als ik ze nodig heb. Dit koste mij twee bracket's plus een nieuwe HDD western digital ter vervanging voor de maxtor. Dit heb ik gedaan omdat het hoog-gierende geluid mij steeds hinderlijker wordt, de maxtor's zijn nog geen half jaar oud dus ouderdom speelt hier geen rol. Dit grapje kost mij dan ook € 163 ,- :x
Link naar reactie
ik vond het ook niet belangrijk (had een muistille dell) totdat ik een nieuwe ging kopen. Ik kocht een aopen kast, en standaard koeler van coolermaster op proc. Jezus ! wat een herrie. Nu een zalman koeler en een Antec kast. Veeeeel stiller Bij mijn volgende PC gaat het wel meewegen!!!!!! Dus ik ben het niet eens met een andere poster hierboven dat geluid niet meetelt. Een zwager van me heeft laatst een dell gekocht. En die is toch weer stiller dan de mijne :x Maar hij heeft niet zo'n goede voeding als ik :P
Link naar reactie
[quote:46bd119d26="Ome Boe"]Dus ik ben het niet eens met een andere poster hierboven dat geluid niet meetelt. [/quote:46bd119d26] Ik neem aan dat je mijn post bedoeld? Ik heb niet gezegd dat geluid niet mee zou moeten tellen, maar dat ik het overdreven vindt om dit onderdeel met aparte geluidsmetingen te gaan testen zoals de topic-starter voorstelt. Indien er een systeem herrie maakt, wordt dit nu al in de tekst vermeld en ongetwijfeld in de eindbeoordeling meegerekend. Een lijstje met decibels voegt mijn inziens weinig aan de tests toe.
Link naar reactie
Kan ik inkomen, maar ik zou het een aangename verrijking van de reviews vinden. Te meer omdat als je het niet belangrijk vind het gewoon niet laat meetellen in je keuze. En voor diegen die het wel belangrijk vinden is het ERG handig. Een hoop mensen kopen een systeem en denken daar niet aan totdat ze de PC aanzetten en een straaljager horen. Voorts heeft de laatste tijd meer aandacht gekregen in de "bladen" en op sites. Denk alleen maar aan de opkomst van Zalman.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...