Ga naar inhoud

2x 3,5"diskettedrive onder XP


Aanbevolen berichten

Ik heb in m'n pc twéé 3,5"-drives zitten. In het bios en de Win.Verkenner (XP-pro) worden ze goed herkend. Het vreemde doet zich echter voor bij het kopieren van een diskette. In het dialoogvenster van het kopieren verschijnt aan de linkerzijde (bron) van het scherm één 3,5"-drive met de letter A en een 5,25-drive?? met de letter B. Hetzelfde is aan de rechterzijde (doel) het geval. Geef ik een kopieeropdracht van 3,5"-A (bron) naar 5,25"-B (doel), dan wordt de diskette netjes gekopieerd. Wie weet hoe ik deze vermelding goed kan krijgen? Of is het weer een van de foutjes van ome Bill? :wink:
Link naar reactie
Volgens mij ben jij echt de enige ter wereld die 2 diskette stations in je pc heb zitten. Vroeger had je er nog wel 2; 1 van 3,5"en 1 van 5,25". Maar 2 van 3,5"; daar zie ik het nut niet van in. Heb je dat alleen voor het kopieren van een diskette? (dat kan natuurlijk ook anders; van diskette naar HD en dan van HD naar diskette) Of zit er nog een ander voordeel aan? Maargoed, daar gaat het niet om. Begrijp ik nou dat hij het wel kopieert; alleen de vermelding is niet juist?
Link naar reactie
[quote:8fe75a6573="spiderned"]Volgens mij ben jij echt de enige ter wereld die 2 diskette stations in je pc heb zitten. Vroeger had je er nog wel 2; 1 van 3,5"en 1 van 5,25". Maar 2 van 3,5"; daar zie ik het nut niet van in. Heb je dat alleen voor het kopieren van een diskette? (dat kan natuurlijk ook anders; van diskette naar HD en dan van HD naar diskette) Of zit er nog een ander voordeel aan? Maargoed, daar gaat het niet om. Begrijp ik nou dat hij het wel kopieert; alleen de vermelding is niet juist?[/quote:8fe75a6573] Klopt! (Ik vind het gewoon handig om geen disckjokey te hoeven spelen. Er zijn minder handelingen nodig om ff een kopie te maken. )
Link naar reactie
[quote:ef4a9a1272]Volgens mij ben jij echt de enige ter wereld die 2 diskette stations in je pc heb zitten. Vroeger had je er nog wel 2; 1 van 3,5"en 1 van 5,25". [/quote:ef4a9a1272] Neehoor, ik heb er ook nog 2. Voor het transporteren van gegevens en programma's van en naar m'n werk gebruik ik nog wel eens die 3,5 inch diskettes en dan gaat kopiëren wel wat makkelijker. Ik had er toevallig één over en die heb ik er toen maar bijgezet. Het kopiëren van A naar B gaat bij mij onder XP Pro trouwens wel goed, ook met de juiste driveaanduiding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...