Ga naar inhoud

Epson printkop reinigen?


Aanbevolen berichten

Ik ben te hulp geroepen bij een kennisje waar de printer (een beetje oude Epson Stylus 820, waarin alleen zwart wordt gebruikt), het niet meer doet. Zelfs geen streepje. Na veel gepruts heb ik 'm mee naar huis genomen, de printkop een nachtje in printkopreiniger van Start gelegd en de volgende dag deed ie het weer. Compleet, zonder strepen. Het is blijkbaar alles of niets. Later op de dag echter niet meer (beweegt wel normaal, maar geeft geen druppel, zelfs geen strepen) ook niet na nogmaals in de reiniger. Ze gebruikte de laatste keer geen originele Epson-inkt, zodat ik vermoed dat de kop dicht slaat. Start verkoopt wel een blauwe vloeistof die 'gegarandeerd' de kop weer schoon krijgt, maar dan moet je dat in een oude cartridge doen en die heb ik niet. Bovendien kost zo'n flesje €50. Weet iemand een betere oplossing dan alles maar weggooien en een nieuwe kopen? (ja, het is bekend dat je tegenwoordig een printer gratis krijgt bij een set cartridges; maar dan?)
Link naar reactie
Ja? zou Epson wel zo goed zijn als je steeds de hele printer weg moet gooien? Dan vind ik het meer een kruidjeroermeniet. Ik heb het tenminste nog niet voor elkaar. Al enkele nachten (en dagen) de printkop in een badje met spiritus en een oude cartridge gevuld met spiritus gebruikt. Maar lauw loene hoor. Weet iemand of die reinigingscartridges waar de hervullers nu zo hoog over opgeven het waard zijn? Vind ze nogal prijzig...
Link naar reactie
Aangezien je al de nodige reinigingsacties hebt geprobeerd, vraag ik me af of zo'n catridge wel succes zou hebben en voor hoe lang. Het betreft natuurlijk al een oude printer. Misschien is het met oog op de toekomst voordeliger om een budgetprinter op de kop te tikken. Voor rond de € 75,- heb je dan een nieuwe goedwerkende printer.
Link naar reactie
Tja, het zit erin dat er aan andere printer moet komen. Ook al omdat ik poogde met Start (van de vullingen enz.) tot ruiling te komen van het nu onnutte flesje inkt naar reinigingsvloeistof. Daar kreeg ik te horen dat de printkop vast het leven heeft gelaten omdat ik er (op advies van de andere forumleden, zie de link) met spiritus heb aangezeten. Ook alcohol zou de pest zijn. Hun reinigingsvloeistof, speciaal aparte voor Epson of andere merken, zou van de fabriek komen die ook de inkt maakt...(?) en het enige middel zijn voor schoonmaak, mits er niet met wat anders aangezeten is. Dat moet je dan dus wel weten! In elk geval, er zijn twee soorten inkt (en grofweg twee soorten inktspuiters) die op een totaal verschillende manier aangepakt moeten worden. In een van de laatste PC-active nummers staat er, heb ik intussen gezien, meer over. MIsschien kan C!T zich daar ook eens in verdiepen?????
Link naar reactie
Verschillende computerbladen (ik meen ook C!T) hebben onderzoek gedaan naar de kwaliteit van inkt. Conclusie: het verhaal dat je perse de inkt van de fabrikant moet hebben is grote onzin. Dit zal ook wel opgaan voor reinigingsmiddelen aangezien jouw pogingen hiermee (zie eerste bericht) ook niet al te succesvol zijn. Mocht je dit gezeur bij een nieuwe printer willen voorkomen, dan raad ik je aan een model met een losse printkop (o.a. alle HP's) te kopen. Welliswaar zijn de vullingen duurder, omdat hier gelijk een nieuwe printkop ingebouwd zit, maar problemen met verstopte printkoppen los je op door simpelweg een nieuwe vulling te kopen.
Link naar reactie
PS, ik heb zelf een HP en vroeger een Epson gehad, dus weet ik een beetje waar ik over praat. Hier ging het over een printer voor een kennisje, die ik zo voordelig mogelijk moest zien te helpen. Wat ik maar wou zeggen is dat de hulp hier op het forum nou niet echt geholpen heeft, meer van de wal in de sloot. En dat C!T het toch ook wel laat afweten, als je het vergelijkt met de veel diepgaandere informatie van PC active. Om maar niet te spreken over de onderbouwing van C'T. Het zou eens tijd worden dat C!T, de HCC, of welke club dan ook, eens een databank met informatie op het web zetten waar je indien nodig betrouwbare informatie vandaan kan halen. Toch? Of moet dat weer zo nodig in het Engels? (lekker makkelijk verwijzen)
Link naar reactie
Goed zo, uit al je krititiek maar. Maar ik wil je er wel ff op wijzen dat je naar dit forum komt, iedereen probeert je helpen en dan aan het eind geef je ons een veeg uit de pan. En als je PC Active zo goed vindt, dan ga je daar toch naar het forum toe! Hebben die lamers vast wel! En voor je kennis: koop een pen, kan ie alles lekker uitschrijven :lol:
Link naar reactie
Peter, begrijp het nou niet verkeerd. Ik weet natuurlijk ook wel dat op zo'n forum iedereen maar zegt wat hij er van vindt. Daar is het een forum voor. Maar we hoeven toch niet te kissebissen over het nut van een beetje doordacht antwoord. Als ik hier m'n ervaringen weergeef is dat alleen maar om duidelijk te maken aan anderen die ook het eerste stuk van dit draadje lezen, dat het nou niet echt de oplossing hoeft te zijn om de boel in de spiritus te zetten. En dat je misschien ook geen spijt hoeft te hebben als je je printer al hebt weggegooid, zoal jezelf hebt ervaren. Als je maar allemaal van tevoren wist hoe het nou eigenlijk zit..... Ik heb ook pas ontdekt dat er op ditzelfde forum, ik weet niet eens meer waar, een degelijk en permanent stuk stond met informatie over één onderwerp. Gewoon omdat er toch vaak dezelfde vragen komen. Toch vreemd dat je daar zomaar tegenaan moet lopen? Dat kan toch ook voor andere onderwerpen? Ik vind dat ik best een beetje mag porren om informatie die er wel degelijk is, wat toegankelijk te maken voor iedereen.
Link naar reactie
[quote:b548e25c74="JasperW"] Wat ik maar wou zeggen is dat de hulp hier op het forum nou niet echt geholpen heeft, meer van de wal in de sloot. [/quote:b548e25c74] In het topic waarnaar ik doorverwees stonden twee opties. Een link naar een reinigingscartridge en een doe-het-zelfmethode die bij verschillende mensen prima werkt. Mijn inziens twee serieuze suggesties. Een beetje kort door de bocht om het feit dat de printer definitief defect is aan de hulp van dit forum toe te wijzen. Het apparaat was immers al defect en je had reeds een mislukte poging met "officiele" printerreiniger gedaan. Ook de kritiek op C!T vind ik erg overdreven, Zij maken gewoon een tijdschrift wat voor een grote groep lezers interessant moet zijn. Je kan moeilijk verwachten dat jouw specifieke problemen daar allemaal in terug te vinden zijn.
Link naar reactie
PS, het gaat er natuurlijk om dat je overgeleverd bent aan de commercie of aan de goede bedoelingen van toevallige forummers. En voor zoiets veel voorkomends als een verstopte kop moet je niet hoeven zoeken naar de oplossing. Het is echt niet alleen mijn probleem. Verder vind ik dat je het echt niet hoeft op te nemen voor C!T. Puur en alleen maar omdat ze nog meer winst moeten maken, trekken ze het minimale uit voor research en zorgen ze angstvallig dat ze de adverteerders niet ook maar een heel klein beetje tarten.
Link naar reactie
[quote:4058961396="JasperW"] Verder vind ik dat je het echt niet hoeft op te nemen voor C!T. Puur en alleen maar omdat ze nog meer winst moeten maken, trekken ze het minimale uit voor research en zorgen ze angstvallig dat ze de adverteerders niet ook maar een heel klein beetje tarten.[/quote:4058961396] Waarop berust jij deze conclusies eigenlijk, ben ik wel benieuwd naar. Overigens vind ik het een blad van grote kwaliteit waar geen ander computerblad aan kan tippen, zelfs PC-active niet. Soms vind ik dat dit blad zich teveel richt op apparatuur waar maar weinig lezers te maken mee zullen hebben! Maar is ook een mening!!!!!!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...