Ga naar inhoud

advies voor nieuwe pc-kast


Aanbevolen berichten

hallo ik wil binnenkort een nieuwe behuizing aanschaffen voor mijn pc. mijn huidige kast gaat namelijk naar mijn zoon. zelf denk ik aan een THERMAL TAKE XASER 6000 APLUS ik wil er een antec 430 watt true power voeding bij aanschaffen. ik wil graag weten of mijn huidige onderdelen geschikt zijn voor deze kast. mobo: ga-7vaxp sound, lan, usb 2.0 en firewire onboard cpu: amd athlon xp 2000+ geheugen: 512 mb ddr 333 vga: geforce2 titanium brander: plextor 24/10/40a dvdspeler:pionier dvd 116 harddisk: maxtor 30 gig. harddisk: ibm 80 gig. monitor: hansol 710p 17 inch os: windows 98 en xp pro in dualboot
Link naar reactie
[quote:203d71df4f="Sauron II"]waarom zo'n zware voeding? Zo te zien heb je geen exotische apparaten die je er in wil zetten. Ik zou het bij een 300watt psu houden. Scheelt je ook weer in stroomverbruik[/quote:203d71df4f] Leuk dat er altijd mensen zijn die er zo over denken :D Die 430 Watt is het [b:203d71df4f]max vermogen[/b:203d71df4f] dat die voeding kan leveren! Zou niet best zijn als je een pc hebt die continue 430 watt verbruikt. Wordt nog leuker als je er een beetje grote CRT monitor bij hebt. En natuurlijk passen alle onderdelen in die kast :) Da's gewoon allemaal standaard. Niks geks aan. Toch heeft Sauron wel gelijk over die voeding. 430 Watt is gewoon overkill voor dat beetje hardware dat je hebt. 300, hooguit 350 W is meer dan genoeg. Ik heb bijna dezelfde setup. Enige verschillen zijn dat er bij mij een GF4 Ti 4200 in zit en nog een harddisk extra (raid). Loopt helemaal geweldig op een [b:203d71df4f]350[/b:203d71df4f] watt enermax voeding.
Link naar reactie
Het kan natuurlijk geen kwaad een nieuwe kast van een ruime voeding te voorzien, je weet nooit of je nog gaat uitbreiden of dat toekomstige upgrades nieuwe stroomvreters gaat opleveren. Gezien de meerprijs is het zelfs verstandig, voor iets meer euro's weet je zeker dat je voorlopig vooruit kan, je kast en voeding kunnen lang mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...