Ga naar inhoud

Harde schijf met fout.


Aanbevolen berichten

Na veel gehannes ben ik er achter dat 1 van mijn schijven in mijn RAIDsyteem niet goed is. De array wordt keurig gemaakt, een OS installeren gaat ook maar daarna meestal alleen in protected mode opstarten. Na aansluiten van de schijven op de IDE controller bleek al snel dat 1 van de schijven niet meer goed werkt(foutmeldingen:zoals kan niet lezen en schrijven naar deze schijf of medium bestaat niet). Is het zo dat wanneer ik een schijf formatteer, ook de MBR wordt overschreven zodat er geen resten van een ander OS op blijven staan? Is het verstandig om deze schijf als secundaire master in het systeem te hangen en dan met een programma(welk?) de schijf te herstellen of de fouten te markeren? Hans.
Link naar reactie
[quote:971c811055="hans loois"]Na aansluiten van de schijven op de IDE controller bleek al snel dat 1 van de schijven niet meer goed werkt(foutmeldingen:zoals kan niet lezen en schrijven naar deze schijf of medium bestaat niet).[/quote:971c811055] Ik zou maar eens nagaan of er garantie zit op die schijf. Als je niet altijd kan lezen en schrijven naar die schijf dan, is er toch wel iets aan de hand wat niet zomaar gerepareerd kan worden. Opnieuw formatteren is wel een goede controle als er veel slechte sectoren worden gevonden. Of als je plotseling een hoop gegons hoort om zo'n mogelijke zwakke plek te repareren. Wie dat laatste bedacht heeft, weet ik niet: een zwakke plek is een grote kansebber voor een heus defect later!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...