Ga naar inhoud

probleem met brander en cd-rom


Aanbevolen berichten

Hallo! Sinds een tijdje herkend XP mijn cd-rom speler en mijn brander niet meer. Twee weken geleden heb ik mijn systeem geformateerd en daarna alles nog gewoon kunnen installeren. Daarna heb ik een tijdje m'n cd-rom speler niet meer gebruikt en vandaag moest ik iets installeren maar beide icoontjes zijn verdwenen bij deze computer, en via de verkenner kan ik ze ook niet meer vinden. Bij apparaatbeheer staat er een uitroepteken bij met de melding: --- Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. --- Mijn cd-rom speler is een: E-IDE CD-ROM 50X L Mijn brander is een: HP CD-Writer+9100 Ik hoop dat iemand mij kan helpen.... Alvast heel erg bedankt! Olaf
Link naar reactie
[quote:7a5a579d6c="Maribex"][quote:7a5a579d6c]Je hoeft helemaal onder Windows geen drivers te installeren voor je CD speler.[/quote:7a5a579d6c] ..en waarom heeft topicstarter nu dan problemen? [/quote:7a5a579d6c] Omdat Windows bij elke start automatisch kijkt of er nieuwe apparaten zijn en de drivers ervoor zelf installeer. Bij elke start opnieuw als het nodig is. En met apparaten bedoel ik oa een cd speler.
Link naar reactie
misschien dat een van de spelers op 'cable select' staat i.p.v. master of slave? dat levert wel eens problemen op. kijk er nog even naar; misschien hebben ze onderling wel een conflict? ik heb er nog nooit van gehoord dat je drivers moet installeren voor een cd-romdrive, dat doe je toch ook niet voor een hd of een floppydrive?
Link naar reactie
welk mobo heb je. Bij mij verdween steeds mijn brander na opnieuw laten opstarten van pc. Ik heb toen eerst de sec ide bus (daar zat op aangesloten) gedeinstalleerd , daarna in bios master en slave instellingen op auto gezet. Laten opstarten en de laatste via 4in1 drivers geinstalleeerd. Maar ik weet natuurlijk niet wat voor mobo jij hebt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...