Ga naar inhoud

800mb cd's branden met Nero


Aanbevolen berichten

[quote:5164db7e95="computer_nerdo"]99 minuten cd'tjes branden[/quote:5164db7e95] Yep, doet ie : althans volgens www.feurio.com : moet je in hun database kijken. Zelf heb ik tot nog toe alleen 3 90 min gebrand met Nero. de 24x Lite-on en hoger is de eerste in de serie die SD2 goed kan duppen. Ik heb hem zelf ook. Tof apparaat he ? Dat kan plextor vast beamen. :wink:
Link naar reactie
[quote:40394bbe48="Robertstam"]Ik heb overburn aangezet en nu werkte het wel. Ik blijf het toch wel vaag vinden. Hij zou toch een 800 mb cd wel moeten herkennen. iig bedankt voor de hulp![/quote:40394bbe48] 't Is niet vaag. De capaciteit van een CD staat op de CD aangegeven en wordt door de CD-brander uitgelezen. Op een 90min/800MB CD staat aangegeven dat hij 80min/700 MB is, en zo wordt hij dan ook door de brander herkend. Om die resterende 10min (die er in tegenstelling tot een echte 80min/700 MB ook echt op past) ook te beschrijven MOET je dus overburnen.
Link naar reactie
[quote:f99b5b78ed="Bosje"][quote:f99b5b78ed="computer_nerdo"]99 minuten cd'tjes branden[/quote:f99b5b78ed] Yep, doet ie : althans volgens www.feurio.com : moet je in hun database kijken. Zelf heb ik tot nog toe alleen 3 90 min gebrand met Nero. de 24x Lite-on en hoger is de eerste in de serie die SD2 goed kan duppen. Ik heb hem zelf ook. Tof apparaat he ? Dat kan plextor vast beamen. :wink:[/quote:f99b5b78ed] Klopt. Ik had voorheen een Lite-on 24x brander, daar kon ik probleem loos ism Nero Platinum 800mb/90min cd's mee branden. 99min cd's heb ik daar niet mee getest. de Platinum 800mb schijfen doen het er perfect op. Ik heb nu een 52x Brander van Lite-on deze doet het uiteraard ook prima. 8)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb dit allemaal zoal gelezen , maar toch kan ik geen 800 mb cd's schrijven met mijn Lite-on (mooi spul he) 48125S. De laatste versie van Nero geinstalleerd (5.5.10.7). Er staat ook een vinkje voor Enable overburn en de cd lengte staat op 90 min. Krijg dus elke keer een melding dat er niet genoeg ruimte op de cd is , en of ik maar een andere cd erin wil doen die meer ruimte bevat. Ik kan dan alleen op Cancel klikken , maar dan komt de cd er weer uit en dat schiet natuurlijk niet op. Ohja ik wil ongeveer 730 mb op een schijf branden. Wie heeft hier een oplossing voor.
Link naar reactie
[quote:1bbff66206="robertstam"] Ik heb nu een maand een LiteOn 48x12x48 en wilde gisteren een 800mb/90 min cd branden. Nero zei echter dat er een cd met te weinig capaciteit inzat, terwijl ik 760 mb wilde branden. Iemand suggesties? [/quote:1bbff66206] Als er op de doos staat 800 mb, dan wil dat niet zeggen dat je dan ook per definitie maximaal 800 mb op de cd kunt branden! [quote:1bbff66206="scummy"]Ik heb dit allemaal zoal gelezen , maar toch kan ik geen 800 mb cd's schrijven met mijn Lite-on (mooi spul he) 48125S. De laatste versie van Nero geinstalleerd (5.5.10.7). Er staat ook een vinkje voor Enable overburn en de cd lengte staat op 90 min. Krijg dus elke keer een melding dat er niet genoeg ruimte op de cd is , en of ik maar een andere cd erin wil doen die meer ruimte bevat. Ik kan dan alleen op Cancel klikken , maar dan komt de cd er weer uit en dat schiet natuurlijk niet op. Ohja ik wil ongeveer 730 mb op een schijf branden. Wie heeft hier een oplossing voor.[/quote:1bbff66206] Idem, zie boven. 1. Kan aan de brander liggen die 90 min. cd's niet ondersteund. (Wellicht met een firmware upgrade opgelost). 2. Kan aan de brand software liggen. 3. De Cd-R(W) heeft inderdaad niet genoeg capaciteit. 4. Verkeerde brand methode. Daarnaast nog de vraag of het wel verstandig is om 90 min. cd's te gebruiken. Namelijk hoe meer data hoe dichter de spiraal op elkaar liggen en dus meer errors. leesvoer: http://www.doom9.org/index.html?/xcd.htm http://www.radlix.com/~dxl/800mb_cd.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...