Ga naar inhoud

Wat denken jullie?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben Petium 4 gewend maar wil een nieuwe Pc kopen. Nu denk ikerover om een Athlon te kopen, maar ben totaal niet bekend met dit. Het volgende wil ik erin doen. CPU: Athlon 2700 + 333FSB Box Msi KT4V via kt400 sb/usb2.0 Mainbord 512 DDR PC333 2x Maxtor 120 GIG 7200rpm A-open TI 4200 128 ddr vivo VGAkaart Club 3d firewire pci card Gewoon dvd spelertje Gewoon diskette staion. Sony DRU 500A Netwerkkaartje En dit alles komt dan in een Antec ELS SX1040-EC kast met 400 watt voeding. Hoe moet ik dit zien tegnover een Pentium 4? Wat is er beter, P4 Of dit Athlon Systeem? Thx
Link naar reactie
Het hangt er ook vanaf wat je met het systeem gaat doen. Videobewerking en photoshop --> Intel Games --> AMD Dit systeem ziet er goed uit, maar ik raad aan om wel een NForce 2 moederbord te nemen en geen KT400. NForce 2 is wat sneller. Als je een Nforce 2 neemt, neem dan ook 2 x 256 mb ipv 1 x 512. Dan heb je een dual ddr opstelling. Ook is het geluid bij een NForce 2 erg goed. Let wel op dat je soundstorm neemt en geen realtek. Soundstorm zit in de MCP-T Southbridge. Hier een review, erg uitgebreid: [url]http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759[/url] En nog een: [url]http://www.extremetech.com/article2/0,3973,808515,00.asp[/url] Vergelijk anders de prijzen van AMD en Intel eens op [url]www.tweakers.net/pricewatch[/url]. Suc6 met je aankoop.
Link naar reactie
[quote:72dd26545f="computer_nerdo"]volgesn mij is de athlon xp gewoon de beste keuze vanwege de prijs/kwaliteit verhouding[/quote:72dd26545f] Normaal gesproken is de prijs/kwaliteit verhouding van de Athlon XP inderdaad beter als de intel alternatieven, maar voor de snelste uitvoeringen gaat het minder op... de snelste Athlon's hebben momenteel ook nog best een aardig prijskaartje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...