Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Kortgeleden heb ik een floppydrive vermoord door een klemzittend schijfje er met enig geweld uit te rukken. Heb een nieuwe gehaald, maar die krijg ik niet goed aan de praat. Om te beginnen ziet de connector er anders uit: om en om een pennetje en geen pennetje. Een floppie lezen doet ie niet, maar schrijven wel en floppies die hij zelf geschreven heeft, leest ie weer wel. Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen. Iemand anders wel? Ik werk met WinXP en een Asus P4B mobo, dat was het goedkoopste wat ik kon vinden.
Link naar reactie
[quote:1a3a2ccc81="OAP"]Kortgeleden heb ik een floppydrive vermoord door een klemzittend schijfje er met enig geweld uit te rukken. Heb een nieuwe gehaald, maar die krijg ik niet goed aan de praat. Om te beginnen ziet de connector er anders uit: om en om een pennetje en geen pennetje.[/quote:1a3a2ccc81] Soms is de oude drive "al kapot". Als de ene drive niet spoort met de andere, zal de informatie niet uitwisselbaar zijn. Dus eventueeel de oude en nieuwe diskettes testen op een hele andere floppydrive. Tja, en welke dan echt goed is (?) :roll: Wat betreft de pennen, niet allen pennen worden gebruikt (meesten zijn GND, massa). Maar echt om en om, dat lijkt me sterk. Heb je een foto? Mijn meest succesvolle methode :roll: om een defecte floppydrive te vinden is een goed werkende opstart diskette te gebruiken. De config.sys en/of autoexec.bat aanpassen. Als de schijf het daarna niet meer doet in dezelfde of een andere computer, tja, dan klopt er iets niet. Je wil niet weten hoe vaak mij dit (per ongeluk) is overkomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...