Ga naar inhoud

7,8 Mb kwijt?


Aanbevolen berichten

Hoi, ik zit met een vreemd probleem; Na wat foutmeldingen over een foute partitietabel (in dos) heb ik het zekere voor het onzekere genomen en al m'n dat op een tweede hd gezet. Fdisk gedraaid en geformateerd en steeds blijft de eerste 7.8Mb van de hd 'unalloccated'. De andere hd (zelfde merk, type en grootte) is steeds volledig ingedeeld. Hoe kan ik de volledige hd benutten en wat doet de hd met die eerste 7,8 Mb?
Link naar reactie
PC is nog geen jaar oud, dus daar ligt het niet aan. Ook zijn alle (ook non-dos) partities verwijderd. Heb net met Partition Magic wat uitgetest; als ik de tweede HD begin met een primaire partitie, dan wordt de hd volledig benut. Maak ik van die primaire partitie een logisch station, dan krijg ik weer die 7,8Mb unallocated?? Is het normaal of toch een probleem?
Link naar reactie
Is mijn gedachte ook. 7.8Mb op een schijf van 80Gb is natuurlijk niets. Maar ik ben gaan zoeken n.a.v. de mededeling in DOS (na gebruik van Ghost toen ik even wilde checken of alles op z'n plaats stond). Als ik dan iets leest over fouten in de FAT tabel ben ik toch geneigd om m'n data te saven en te gaan zoeken of er werkelijk een probleem is. Dus als er nog suggesties of oplossingen zijn, graag.
Link naar reactie
OK, de unallocated 7,8Mb kan ik voor lief nemen of een primaire partitie maken. De foute FAT-tabel vond ik vervelender. Maar.. ook dit is opgelost :D . Voor de liefhebbers; als ik de PC startte met een PCDos floppy, gaf hij aan dat de FAT-tabel fouten bevatte. Met een MSDos flop is alles weer normaal. Snappen doe ik het niet, maar het draait dus weer zonder zorgen voor data loss. Iemand die het kan verklaren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...