Ga naar inhoud

Maximale lengte monitor kabel


Aanbevolen berichten

[quote:5214daf915="ODF"]Bij de betere electronica- en computerwinkel kun je monitor kabels krijgen die 15 meter lang zijn. Nu is mijn vraag is dit de maximale lengte of kunnen ze nog langer.[/quote:5214daf915] Heb je een bepaalde lengte in gedachten? Er zijn ook oplossingen om video/toetsenbord/muis via een netwerk over langere afstand te verbinden met een computer ...
Link naar reactie
[quote:63c26bf149="Hans.Vosman"][quote:63c26bf149="ODF"]Bij de betere electronica- en computerwinkel kun je monitor kabels krijgen die 15 meter lang zijn. Nu is mijn vraag is dit de maximale lengte of kunnen ze nog langer.[/quote:63c26bf149] Heb je een bepaalde lengte in gedachten? Er zijn ook oplossingen om video/toetsenbord/muis via een netwerk over langere afstand te verbinden met een computer ...[/quote:63c26bf149] Ik zat maximaal te denken aan zo'n 20 meter. De muis en toetsenbord wou ik laten aanspreken via USB (dat kan met repeaters tot max 50 meter). Als jij een makkelijker en/of betere manier weet hoor ik die gaarne. BVD.
Link naar reactie
Terminal server? Zit in Win2000 en WinXP. Dit is de goedkoopste optie als 256 kleuren volstaan. Voor een hogere kwaliteit zul je toch echte goede kabel moeten leggen. Enne, zelf heb ik dus ervaring met 8 meter VGA kabel: reflecties treden als snel op. Dat betekent dat misschien gekozen moet worden voor een lage resolutie. Tja USB is een optie, maar met repeaters ook niet echt goedkoop. Ik vind USB en VGA kabel zelf geen flexibele en echt praktische oplossing. Een keuze via een netwerk is dat wel. Als de afstand dan ooit 10m, 100m of een andere locatie moet worden, tja, dan ben je zo klaar. Je maakt me wel nieuwsgierig: Welke toepassing heb je ervoor in gedachten?
Link naar reactie
[quote:e69caa9815="Hans.Vosman"]Terminal server? Zit in Win2000 en WinXP. Dit is de goedkoopste optie als 256 kleuren volstaan. Voor een hogere kwaliteit zul je toch echte goede kabel moeten leggen. Enne, zelf heb ik dus ervaring met 8 meter VGA kabel: reflecties treden als snel op. Dat betekent dat misschien gekozen moet worden voor een lage resolutie. Tja USB is een optie, maar met repeaters ook niet echt goedkoop. Ik vind USB en VGA kabel zelf geen flexibele en echt praktische oplossing. Een keuze via een netwerk is dat wel. Als de afstand dan ooit 10m, 100m of een andere locatie moet worden, tja, dan ben je zo klaar. Je maakt me wel nieuwsgierig: Welke toepassing heb je ervoor in gedachten?[/quote:e69caa9815] Dat van de Terminal Server wist ik, dat is mijn dagelijks werk. Waarom ik dit vraag zit zo, ik wil mijn monitor plus toetsenbord en muis in de woonkamer en de pc in een afgesloten ruimte plaatsen, want ik word gek van die kast, alleen deze liggen ongeveer zo'n 10 meter uit elkaar. Ik speel games dus een kleurenpalet van 256 is een nono en een resolutie lager dan 1024x768 ook niet. Zijn er ook repeaters voor het monitor signaal?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...