Ga naar inhoud

Geen beweging in de bios


Aanbevolen berichten

Ik ben een oud pc aan het opbouwen voor me oma, nu heb ik alles aangesloten en wil opstarten dit gaat allemaal goed. Tot dat ik in de bios wil komen dit lukt wel. Alleen ik kan geen enkele beweging in de bios uitvoeren, net of het toetsenbord kapot is. Dit is niet het geval want heb er meerder geprobeerd toetsenborden geprobeerd maar dat maakt niks uit. Ik kan gewoon geneens door de bios met de pijltjes toetsen. Om toch verder te gaan heb ik geprobeerd de hd op te starten dit ging niet. De floppy drive starten wel op alleen hij zei dat me flobby niet bootable is nou dat is dus wel. Toen zag ik een slotje op de pc zitten die op lock stond, mischien zit hier het probleem in. Maar dat kan niet want het slotje kan nergens op het moederbord worden aangesloten. Mischien kunnen jullie me verder helpen.
Link naar reactie
[quote:2127c0df22="gomer_pyle"]Toen zag ik een slotje op de pc zitten die op lock stond, mischien zit hier het probleem in. Maar dat kan niet want het slotje kan nergens op het moederbord worden aangesloten.[/quote:2127c0df22] Of je nou het slotje gebruikt of een jumper, dat maakt dus niet uit. Kijk even hoe de jumpers zijn geplaatst. Normaliter zit er een 4 draads connector die 5 contacten gebruikt. Daarop zit de powerled (3 plekjes) en de KeyLock (2 plekjes). Soms zijn dit twee aparte connectoren. Heel soms zit die connector verkeerd om. Brandt het power ledje wel? Heb je nog wat meer informatie over die computer? Ik neem aan dat je een toetsenbord met een grote steker gebruikt (Din steker met 5 contacten) en niet zo'n kleine PS/2 steker. Oh ja, welke pijltjes gebruik je? DIe op het numerieke deel of die 4 losse toetsen? Dat laatste moet in ieder geval werken.
Link naar reactie
[quote:0f916557ca="gomer_pyle"]De oude zooi is een celeron 466 mhz met 128 mb ram. ik weet niet welk moederbord want kan dat nergens vinden.[/quote:0f916557ca] Klinkt nog niet als echt oud. Enige creativiteit is soms nodig om het moederbord type/merk te achterhalen. Ga gewoon op zoek naar allerlei nummer codes. Soms helpt de chipset je ook op weg. Het laatste moederbord wat ik heb geidentificeerd ging via code FR-33 (toen merk nog onbekend). Via eerst het merk achterhaald, toen de site van de fabrikant opgezocht en gevonden. Bij Intel moederborden staat soms de verlossende code aan de onderkant. Verder is de BIos Id string soms een goed startpunt. Die nummercode is tijdens het opstarten v.d computer meestal eventjes onderin op het scherm te zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...