Ga naar inhoud

Combo-drive


Aanbevolen berichten

[quote:9c5280f936]Samsung is kwaliteit ja. Als je een merkpc hebt heb je grote kans dat ook je geheugen van samsung is [/quote:9c5280f936] ik wet niet of je er op doelde dat een merk alteid goed is maar ik heb thuis een brandertje (cdrom) van LG nou vergeethet maar hor 9 van de 10 keer als je een cdrom wil branden van wat goedkopere kwali dan doet hij het niet je voelt je bijna verplicht om een philiphs of sony cdr te kopen (als je hier niet op doelde sorry dan)
Link naar reactie
[quote:5795d552b4="NielsK"]ik wet niet of je er op doelde dat een merk alteid goed is maar ik heb thuis een brandertje (cdrom) van LG nou vergeethet maar hor 9 van de 10 keer als je een cdrom wil branden van wat goedkopere kwali dan doet hij het niet je voelt je bijna verplicht om een philiphs of sony cdr te kopen (als je hier niet op doelde sorry dan)[/quote:5795d552b4] Dit is een statement van niks; Ik heb al 3 jaar een LG brander in gebruik en die brandt tot nu toe probleemloos ieder merk CD-R dat ik er in stop. Daarmee wil ik niet beweren dat LG [b:5795d552b4]dus[/b:5795d552b4] een top-merk is, maar jou persoonlijke (negatieve) ervaring is niet representatief voor een algemene indicatie van de kwaliteit van een merk/product. Over het algemeen zijn branders van Samsung, LG, Lite-on enfin, noem ze maar op altijd prima in orde. Persoonlijk zou ik alleen geen Philips branders aanraden. Niet zozeer omdat ik er zelf negatieve ervaringen mee heb, maar op een doorsnee computer-hulp forum kom je opvallend vaak falende branders / problemen met dat merk branders tegen. Daarnaast liggen ze in prijs vaak hoger dan bv. Lite-On, dat alom bekend staat als een solide merk. P.S. Probeer eens wat meer lees-tekens te gebruiken in je posts. Het gebuik van punten, komma's en hoofdletters leest een stuk prettiger dan de brij van woorden die er nu staat.
Link naar reactie
ik zuig die statment echt niet uit men duim ik heb ff gezocht maar ik kan het niet meer vinden er was namenlijk een nieuwsbericht bij tweakers die zij dat LG branders geen prototypes weggaven voor testing dit houd in dat als een maker van een brandprogje een brander van \lg wil om deze compatible te maken met zijn progje dat LG dit niet doet ivm te hoge kosten dit geld ook voor cdrs LG geeft akleen een brander aan producers van cdrs die bekent zijn bij de klant want zeggen ze '' onze klant krijgt alleen kwaliteid dus ook de cdrs moeten vankwaliteid zijn'' ze doelde er hier op dat ze aleen dure merken met hun branders laten testen kijk voor de grap ook maar eens op een paar sites van cdrs en zoek daar de compatible lijst van de de branders die ze ondersteunen chek ff hoe vaak dan de LG erbij staat :o
Link naar reactie
http://www.elby.ch/english/products/clone_cd/writers/h.html#hitachi http://www.feurio.com/English/index.shtml http://www.ahead.de/en/content2/recorderL.html#LG+%2F+Goldstar http://www.roxio.com/en/jhtml/extranet/driveid/html/L.html http://www.goldenhawk.com/devices_body.htm Ik zie hier overal keurig meerdere LG's in de lijsten staan. Dat betekend iig dat LG gewoon goed ondersteund wordt door de bekendere brandprogramma's. Afgezien daarvan; ik vindt het statement van LG over brakke CD-R merken niet eens zo vreemd. Stel nou dat je een snelle auto koopt. Vervolgens gooi je uit bezuiniging - ipv het aanbevolen merk en type - er een setje brakke Merk Pulp autobanden onder om lekker mee te gaan racen. Dan ga je toch ook niet meteen bij de fabrikant van de auto klagen over een slechte wegligging?
Link naar reactie
die banden passen er wel op en die zullen het ook doen alleen zo'n redelijk onbekent merk cdrs doen het gewoon helemaal niet dus als je een keer een cdtje snel wil branden met wat tools er op van ongeveer 20 mb dan zul je nog zo'n duure sony of philis cdr moeten nemen en die banden die brengen je toch wel waar je naar toe moet ondenks de wegligging dan rij je gewoon wat langssamer en een goedkope cdr kun je wel langsamer branden maar dan doet hij het nog niet dus denk wel ff goed na voordat je een vergelijkling neer zet
Link naar reactie
[quote:48f97ef2a0="NielsK"]die banden passen er wel op en die zullen het ook doen alleen zo'n redelijk onbekent merk cdrs doen het gewoon helemaal niet dus als je een keer een cdtje snel wil branden met wat tools er op van ongeveer 20 mb dan zul je nog zo'n duure sony of philis cdr moeten nemen en die banden die brengen je toch wel waar je naar toe moet ondenks de wegligging dan rij je gewoon wat langssamer en een goedkope cdr kun je wel langsamer branden maar dan doet hij het nog niet dus denk wel ff goed na voordat je een vergelijkling neer zet[/quote:48f97ef2a0] Ik geloof niet dat je helemaal het verschil tussen een letterlijke en figuurlijk vergelijking door hebt. Het is een beetje flauw om de vergelijking letterlijkte nemen; het gaat immers om de [i:48f97ef2a0]strekking[/i:48f97ef2a0] van het verhaal. Je kunt nog zo'n goede brander hebben; maar op het moment dat je inferieure kwaliteit CD-R's gebruikt moet je niet gaan klagen over slecht compatibiliteit en dito bakresultaten. En dat een brander niet per definitie iedere CD-R lust, kom je volgens mij bij alle merken tegen. Moderne branders kijken bv. ook naar het type CD en de dye om de optimale snelheid in te stellen. Het kan dus ook zijn dat een brander wegens inferieure kwaliteit (die mogelijk het loopwerk beschadigt) "besluit" om de betreffende CD-R niet te ondersteunen. Vergeet niet dat er ook verhalen zijn van al dan niet brakke CD-R's die uit elkaar spatten bij hoge toerentallen. Goede kwaliteit van CD-R media is dus wel degelijk van belang. Trouwens, al eens een firmware update gedaan bij die betreffende LG brander? Dat wil ook nog wel eens helpen. BTW, nog steeds niet de leestekens gevonden op je toetsenbord? Het werkelijk vreselijk irritant om door die woordenbrij te worstelen en de strekking uit de zin(?) op te maken...
Link naar reactie
klopt allemaal. maar waar ik op doelde is dat lg zelf heeft toegegeven dat ze geen proto's uitgeven aan onbekende cdr fabrikantenten. het enige wat ik hier uit kan opmaken is dat ik verplicht ben om een duurder merk cdrs te kopen. dit word bij tweakers ook gezegt. en klopt een goedkoper merk cdrs zal vaak minder goed zijn. maar als je als producent genoeg proto's uitgeeft aan deze merken kunnen hun de cdrs aanpassen zodat ze ook in hun branders passen. ik wil maar zeggen mij zijn ze tot nu toe kwijt als cdrbtrander klant zolang ze niet proberen zoveel mogenlijk cdr fabrikanten te laten composeren met hun brander heb ik er vrij weinig aan. het komt namenlijk regelmatig voor dat ik op een beurs een stapel verschillende cdrs koop voor weinig geld. dit houd natuurlijkl op als je al weet dat jou LG brander deze waarschijnlijk niet ondersteund. ik heb mijn brander namenlijk uitgekozen op de hoeveelheid verschillende cdrs ik kan gebruiken. toen ik hem ging kopen 2mnd geleden zxat er in mijn top 10 geen LG brander. puur weg omdat ik de compatible lijsten vergeleek en zag dat LG niet veel ondersteunde. dus heb ik een plextor gekocht. ik heb daarna van mijn tante een LG gekregen en je merkt het verschil duidelijk. toen ik namenlijk nog niet wist dat die LG zo weinig cdr ondersteunde heb ik veel cdrs naar de *** geholpen met mijn plextor maar zelden een. dus ik ben echt van mening geen LG te kopen. ook al zijn deze waarschijnlijk gopedkoper als een plextor. als je nou een plextor te duur vind dan zopu ik kiezen voor een lite on hiervan heeft mij n vader er een en deze heeft ook weinigproblemen. (en een frontje kun je ook gewoon met bpropellor lak spuiten) ik hoop dat je snapt waarom ik dus zo tegen LG BRANDERS ben (want verder vind ik lg een goed merk zeker qwa tv's en dvd's(stand alone)). je moet natuurlijk nog wel zef weten wat je doet maar ik heb mijn ervaringen de ervaringen van de cdr fabrikanten en de ervaringen van tweakers meegedeeld en deze klinbken mij niet positief in de ooren. N .......<>?"|}{+_)((*&^%$#@!~,./'\[]=-*-/+........ (ik heb ze)
Link naar reactie
Nou, je verhaal is in ieder geval een stuk duidelijker met leestekens. Nu de hoofdletters nog :D Dat jij besluit om op grond van persoonlijke ervaringen geen LG meer te kopen is uiteraard je goed recht. Waar het om gaat, is dat in je eerste reply de strekking was dat LG [i:9657bf89ff]in het algemeen[/i:9657bf89ff] een slecht merk zou zijn omdat jij er [i:9657bf89ff]persoonlijk[/i:9657bf89ff] slechte ervaringen mee hebt. Dat is niet bepaald een objectieve conclusie.
Link naar reactie
[quote:2085d3f89e]Nou, je verhaal is in ieder geval een stuk duidelijker met leestekens. Nu de hoofdletters nog Dat jij besluit om op grond van persoonlijke ervaringen geen LG meer te kopen is uiteraard je goed recht. Waar het om gaat, is dat in je eerste reply de strekking was dat LG in het algemeen een slecht merk zou zijn omdat jij er persoonlijk slechte ervaringen mee hebt. Dat is niet bepaald een objectieve conclusie.[/quote:2085d3f89e] [quote:2085d3f89e]je moet natuurlijk nog wel zef weten wat je doet maar ik heb mijn ervaringen de ervaringen van de cdr fabrikanten en de ervaringen van tweakers meegedeeld en deze klinbken mij niet positief in de ooren. N [/quote:2085d3f89e] Zoals je ziet schreef ik dat tweakers de cdrs fabrikanten en ik er slechte ervaringen me heb (heeft). n
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...