Ga naar inhoud

Geheugenuitbreiding Packard Bell Club 2500 RW


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Mijn buurvrouw heeft een Packard Bell Club 2500 RW en vroeg me of ik niet wat werkgeheugen kon bijplaatsen (128mb). Ik dus een 128 Mb sDram module bijgeplaatst. Er zat al 64 Mb (DVMT) in (gedeeld met videogeheugen en die heb ik mooi laten zitten. Het vreemde is nu dat in Windows alleen 127 Mb wordt geteld. Norton Utilities houdt het zelfs gewoon bij de 64 Mb! Toch loopt het systeem heel wat soepeler dan voorheen. Heeft iemand hier een verklaring voor? Alvast bedankt, Marco
Link naar reactie
Inderdaad, eerst kontroleren of het BIOS het geheugen goed herkent. Probleem kan ook nog zijn dat je MOBO slechts met enkelzijdig overweg kan en je er dubbelzijdig bijplaatst; dan wordt slecht de helft herkend. Om te kijken of dat het geval is moet je tijdelijk het 'originele' geheugen weghalen. Geen 128 -> moederbord kan het niet aan Wel 128 -> combinatie werkt niet goed
Link naar reactie
ik zou je er4 niet te veel zorgen over maken want dat komt wel eens vaker voor ik heb thuis een pentium 2 staan ergens en windows het bios en sissoftsandra zegt dat er een pentium x86 in zit als ik die procecor ergens anders in chiop dan zeggen ze alle 3 dat er een pentium 2 in zit dit is gewoon een fout kun je bijna nooit iets aan doen als je systeem sneller is gaan lopen zal het extra geheugen het wel doen
Link naar reactie
[quote:499b01b86c="computer_nerdo"]welke windows heb je?[/quote:499b01b86c] Er zit Windows 98se in en de Bios is werkelijk een ramp (dit is één van de redenen waarom ik nooit een merkcomputer meer koop!!). Ik heb nl in de bios geen werkgeheugen kunnen ontdekken! Maar ik zal nog eens even goed kijken en idd de simms eens omwisselen. Hartstikke bedankt allemaal tot zover en ik kom er nog wel op terug. bedankt, Marco
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...