Ga naar inhoud

Mijn pc start geen bootabele cd op.


Aanbevolen berichten

Sorry dat ik een tijdje niets van mee heb laten horen. Het programma waar het om gaat heet knoppix, gedownload van internet, en gebrand op een cd. Het vertikt om te booten waneer ik de pc opstart. cdrom is atapi, volgens mij moet de cd bootrable wezen, of moet ik zelf daar nog iets mee. Bestand autorun.exe staat er op. Volgens mij staat de bios goed ingesteld, cdrom het eerste, maar ik kan de instelling "autodetect"niet vinden. kortom, wat nu.
Link naar reactie
[quote:535050ae42="Ann"]Het vertikt om te booten waneer ik de pc opstart. [/quote:535050ae42]Ik ken knoppix niet, maar zou dat programma moeten opstarten vòòr windows opgestart is ??? :o - 't zou mij verbazen (maar dat kan natuurlijk :D ) Moet het niet automatisch opstarten nàdat je windows werkt? Dus CD pas in de lader steken als je het windowsscherm gekregen hebt. - of heb ik het mis?
Link naar reactie
Heb je Knoppix gedownload en naar CD gekopieerd? Dan start hij inderdaad niet op. Wat je hebt gedownload is een ISO bestand; een image van een CD. Je moet een CD branden vanaf die image. (Is een optie in je brandprogramma). Pas dan kun je de CD gebruiken om mee te booten. O ja, het is de moeite waard. Ik heb Knoppix ook. Prachtig om eens met Linux te kunnen "spelen". Succes, Ben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...