Ga naar inhoud

schijf fragmenteert dagelijks


Aanbevolen berichten

Gegroet knappe koppen, hier een arme oude oom met een probleem: ik heb een geoon koopsysteem, fijuiuijitsi siemens, met amd1800+, 512 mb, 80G, draaiend op xp-home en ondersteund door norton. En daar zit'm de kneep: Norton systeemdokter heeft een vensertje op mijn bureaublad warop ik o.a. kan zien hoe het staat met de fragmentatie. als ik net speeddisk of de xp-defragmenteur, dan isw het 100% in orde. Een volgede dag kan dat alweer gezakt zijn naar 94, de volgende dag naar 82 en daarop ergens in de 60. Het ding fragmenteert dus terwijl ik erbij zit. En ik doe helemaal niks bijzxonders. Beertje tekstverwerken, beetje surfen en af en toe een kinderspelletje met de kids. Het is allemaal niet zo erg, maar wel heel erg raar. vind ik Wie weet wat er aan de hand is? Oh ja, ik heb vier partities lopen en het gebeurt allemaal enken op de C-schijf. dank ome max
Link naar reactie
Op de C-partitie bevinden zich, tenzij uitdrukkelijk anders ingesteld, de gebruikersgegevens (documenten), gebruikersinstellingen, postmappen van outlook express, tijdelijke internetbestanden, enz. Zelfs zonder dat het toetsenbord wordt aangeraakt verandert daar het nodige... Defragmenteren kan leuk zijn, het heeft een zeker wasmachine-effect (die draaiende trommel heeft wel iets), maar 't hoeft niet dagelijks. Eén keer in de maand is wel voldoende. Kan die defragmenteerboer niet iets anders ingesteld?
Link naar reactie
[quote:009c1affdf="computer_nerdo"]ik weet niet of Venzent dat bedoelt ik denk dat hij bedoelt hoeveel gb er in c staat misschien zit ik er wel naast hoor :wink:[/quote:009c1affdf] Precies, als je c-partitie bijvoorbeeld 30 Gig is, tja, dan kan je wel wat fragmentatie verwachten, het mooiste is om systeem-partie zo "strak" mogelijk te maken, een aparte partitie voor je swap-file, het liefst op een andere controller, en die partite ook zo strak mogelijk maken om je swap-file....In ieder geval is een te grootte c-schijf funest voor fragmentatie....Eigenlijk hoef je voor W2K nooit groter dan 2 Gig te hebben en voor XP 2,5-3 Gig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...