Ga naar inhoud

Brander werkt niet


Aanbevolen berichten

Mijn cd brander werkt opeens niet meer. Als ik er een leeg schijfje in doe blijft het lampje knipperen en als ik dan met nero een cd wil branden reageert nero niet meer tot dat ik de cd lade open zet. Als ik de lege cd weer in de brander doe gooit nero na een tijdje de cd lade open en vraagt dan of ik een beschrijfbaar medium wil plaatsen. Ook het afspelen van beschreven cd's zoals een audio cd werkt niet. (lampje blijft ook dan knipperen na het plaatsen van een beschreven cd) Nu heb ik bij apparaatbeheer gekeken maar daar staat dat het apparaat correct werkt. Nu kreeg ik zo af en toe tijdens het branden wel eens de melding: kan fixatie niet uitvoeren, ik starte dan het branden opnieuw en dan ging het wel goed maar dit heb ik nog nooit gehad. Al vanalles geprobeerd zoals mijn computer herstarten of een tijdje uit laten, systeem herstel, nero opnieuw geinstaleerd, maar ook dit helpt niet. Mijn brander: Aopen 48x12x50 Brand programma: Nero versie 55914 Besturings systeem: Windows Xp (met sp1) Wie weet raad?
Link naar reactie
Ergens gelezen: ' Ik kan sindskort niet meer branden met nero, hij draait onder xp. Als ik n cd-tje wil branden geeft ie aan dat ik ‘n medium moet invoeren van het type cd-r of cd-rw, wat natuurlijk wel het geval is, ik heb m opnieuw geinstalled, maar dat helpt niet. Ook heb ik verschillende typen cd's geprobeerd, maar hij weigert t te doen, iemand een tip?' Nero verwijderen en ook register opkuisen. Vervolgens opnieuw installeren. Als dit niet helpt moet je Nero er terug afgooien, register opkuisen, en de cd-schrijver verwijderen in je apparaatbeheer. Rebooten en vervolgens Nero opnieuw installeren (M@rc) ' Misschien lukt dit bij jou?
Link naar reactie
Kan het ook komen doordat ik Windows media speler 9 heb geinstaleerd? Ik heb deze er vanaf donderdag (23-1-03) op staan en heb ik een paar dagen daarvoor nog zonder problemen een cd gebrand. Mijn brander kan toch niet stuk zijn die heb ik ongeveer eind oktober vorig jaar gekocht. Wat ik wel merk is dat als er een cd in mijn brander zit tijdens het opstarten hij wel lang moet nadenken of het geen opstartbare cd is. Als ik tijdens die check de cd lade open doe gaat hij meteen verder met opstarten i.p.v. 10 tot 15 seconden te wachten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...