Ga naar inhoud

MSI 6380 en Raid


Aanbevolen berichten

idd in mijn bios heb ik voor de RAID controller ook de instellingen om de controller als "normale" IDE/ATAaansl. te gebruiken. Dan krijg ik gewoon een detectie van de HD's Op de RAID functie krijg ik uiteindelijk een melding druk control F to enter fastbuild menu . Standaard stond mijn RAID op ATA Dus bios in en effe kijken bij integrated perhi..
Link naar reactie
Okee, reset van een jumper op het mb en de Raidcontroller werd gevonden. Ook striping ging, het dubbele van twee enkele schijven. Met partitionmagic geformatteerd alles lijkt okee. Maar nu bij installeren van windows XP prof: na verloop van tijd de boodschap: Setup kan geen schijfstation vinden! Ik zat nog in het Bios bij bootvolgorde: De schijven zitten op IDE 3 en 4, de CDROM op 1, hoe geef ik dat nou op waar vandaan te booten? Hans.
Link naar reactie
De Raid driver voor Xp deed de truc! Maar nu het volgende: tijdens opstarten worden de harde schijven soms wel en soms niet gevonden! Ook treedt soms een spontane reboot op! Zou dit een warmte probleem in de kast kunnen zijn? De processor zit op pakweg 50 graden, maar de kast wordt aan de bovenkant merkbaar warm! Hans.
Link naar reactie
Systeem zeer instabiel, soms blijft hij tijdens opstarten in Bios van de Raid controller hangen, dan weer start hij wel door maar komt met de boodschap dat windows problemen heeft en biedt aan om in een veilige modus te starten, waarna hij daar weer vastloopt etc. Voorlopig kan ik er geen touw aan vast knopen. Iemand een tip? Hans.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...