Ga naar inhoud

cumputer rateld bij opstarten


Aanbevolen berichten

[quote:cf7e7329b0="boudewijn2000"]Mijn probleem is dat als ik de computer opstart begind deze heel hard te ratelen. na verloop van tijd (5min) gaat hij minderhard ratelen tot hij stopt en dan is hij weer lekker stil! zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand de oplossing? alvast bedankt.[/quote:cf7e7329b0] Dus het is een ander geluid dan die je harde schijf normaal maakt? Het kan zijn dat dit wordt veroorzaakt door kabels e.d. die in contact komen met draaiende onderdelen (lees: ventilator). Dus, wellicht helpt het om de kast eens open te maken... Als het kabaal komt van je harde schijf, dan komt dit vooral omdat Windows dan een aantal programma's start die eenmalig geinitialiseerd dienen te worden. En dit kan dan een behoorlijke tijd duren. Bijvoorbeeld de Indexing Service van Windows die je hele harde schijf afscant naar bestanden. Of osa.exe van Microsoft Office die ook nergens goed voor is. Etc.
Link naar reactie
Voor zover ik het kan beoordelen, heeft dat geluid niets te maken met de harde schijf! Het probleem zal zeer waarschijnlijk de ventilator van de voeding zijn, die op sterven na dood is. Als het lager warm is geworden loopt ie wel door maar het is het begin van het eind. Probeer 'm maar eens te blokkeren door met een potlood o.i.d. de ventilator even stil te zetten als je de computer koud opstart. Zodra ie stil staat, zal ook het geluid verdwenen zijn. Gewoon een nieuwe ventilator kopen. Met een beetje handigheid kun je het allemaal zelf doen. Of misschien een beetje siliconenspray aanbrengen op het lager.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...