Ga naar inhoud

digitale camera olympus camedia C220


Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met de Olympus C220 camera. Het is een 2 megapixel camera met 3 keer optische zoom. Ik heb deze op basis van www.kieskeurig.nl en een PCM test begin :oops: september, vorig jaar gekocht. Maar de foto's vallen mij tegen. Ook als anderen er mee stoeien. In schemerige ruimtes zijn de afdrukken te donker (de flitser heeft inderdaad maar een bereik van 2 tot 4 meter). Maar bij buitenopnames lijkt het of de sluiter te lang open blijft staan. Ook met scherpstellen heeft ie m.i. regelmatig problemen. Is bovenstaande normaal gezien de prijs, of moet ik hem toch maar terugsturen. Of doe ik iets falikant verkeerd met fotograferen, met dit apparaat (met de standaard instellingen, behalve dat we de kwaliteit op HQ (i.p.v. SHQ instellen)). Groet Jan.
Link naar reactie
In principe moet je als de camera op automaat staat normale scherpe foto's krijgen. Post anders eens een foto op het forum, dan kunnen we zien of er inderdaad een probleem is met je camera of dat jij misschien te hoge verwachtingen hebt t.a.v. de kwaliteit. Wat betreft de flitser geef je zelf al aan dat deze voor een beperkt bereik is. Ik weet niet of de C220 er een aansluiting voor heeft, maar anders zou ik eens proberen er een externe flitser op te zetten dat scheelt nl enorm.
Link naar reactie
[quote:e35edba086="plextor"]wat wil je dan horen :evil: jij zelf heeft die miskoop toch gemaakt. als je er niet tevreden over bent dan moet je niet op het forum zijn maar bij de winkel waar je dat ding gekocht heeft :D[/quote:e35edba086] Ik dacht altijd dat je op dit forum ervaringen mocht uitwisselen, blijkbaar denken anderen daar anders over. Vraag me af of dit allemaal nog wel zin heeft.
Link naar reactie
tja, ik weet niet in hoeverrre je de instellingen kunt veranderen bij deze camera, maar je kan eens proberen met je belichting te veranderen en het feit dat hij buiten zijn sluitertijd groter neemt is omdat hij zijn diafragma heel klein zet om een grote scherptediepte te krijgen, wat je ook kunt proberen is je schermpje aanzetten en de camera iets verdraaien zodat hij zijn belichting veranderd en jij het kunt zien op het schermpje, zo kan je dan op iets scherpstellen en dan de camera op het gewenste punt zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...