Ga naar inhoud

hij ziet niet alles (hardeschijf)


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb net een nieuwe 60 GB hardeschijf van Samsung gekocht (een SP6003H). Maar nou is het probleem dat hij maar 32 GB ziet. Ik heb op de website van Samsung gekeken. Daar werd een programmaatje aangeboden, maar daar snap ik niet veel van en hij krijgt op de een of andere manier niet volledig toegang tot mn hardeschijf. En ik geloof dattie em dan ook helemaal moest formateren, maar daar heb ik geen zin in omdat ik net Windows etc. heb geinstalleerd en het programma het waarschijnlijk niet goed doet. Ik kon ook mn bios ofzo updaten (heb een CT-9BJA van Chaintech), maar daar zit ook niets bijzonders tussen. Heeft iemand een oplossing? Of een programma waarmee ik de volledige 60 GB kan benutten? (Partition Magic 8.0 ziet trouwens ook alleen maar 32 GB)
Link naar reactie
Dit probleem is waarschijnlijk al meerder malen behandeld op een ven deze forums, maar bij deze dus nog een keer. Het probleem is je moederboard (klinkt misschien vreemd maar het is wel zo). De wat oudere moederboarden konden maar HD's tot een max. van (jawel) 32Gb herkennen. Wanneer je er dus een grotere in hangt ziet je computer nog steeds maar 32Gb. Je kan proberen je BIOS te updaten, dit kan helpen, maar lees even in de beschrijving van die update of je hiermee wel ondersteuning van grotere schijven hebt. Als dit niet zo is zou ik als ik jouw was niet met je BIOS gaan rotzooien, er is namelijk veel te veel dat verkeerd kan gaan. Denk dus dat je het met je 32GB moet doen helaas
Link naar reactie
Ja, ik had al gelezen dat dat probleem waarschijnlijk bij mn moederbord zou liggen. Maar het vreemde is, dat ik hiervoor een hardeschijf van 80 GB in had, zonder problemen. Alleen deze is kapot gegaan en word nu gerepareerd, vandaar dat ik ook een nieuwe heb gekocht. Maar mijn computer (en dus ook moederbord) is pas 3 maanden oud, dus lijkt me sterk dat hij geen grote hardeschijven ondersteunt. Zeker niet als er eerst al een 80 GB hardeschijf in zat. Deze was overigens wel van Maxtor en niet van Samsung...
Link naar reactie
Ik heb gewoon de schijf erin gedaan (direct uit de verpakking) en heb toen Windows XP vanaf de cd-rom gestart en die toen geinstalleerd. Tijdens het installeren heb ik toen een partitie van 6 GB aangemaakt en daarna toen alles geinstalleerd was heb ik met partition magic een partitie van 4 en 22 GB aangemaakt. Toen kwam ik er dus achter dattie alleen maar 32 GB zag. Ik zal morgen iig nog even die kapotte schijf er bij in te doen. kijken wat er dan gebeurt.
Link naar reactie
pfff, dan heb ik heel wat voor niks gedaan vandaag. Dan wacht ik eerst wel totdat ik mn nieuwe 80 GB hardeschijf heb, dan installeer ik daar Window XP wel weer op en kan ik ff de bestanden die nu op deze schijf staan overzetten. Kan windows werken als ik Windows XP kopieer van de ene naar de andere schijf? (de Boot Sector word dan wel niet mee gekopieerd maar kan dat niet via de cd-rom hersteld worden?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...