Ga naar inhoud

E-tech ISDN PCI+RVS-com (installatie probleem)


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik zit met een probleem. Bij een vriend werkte internet niet meer. De computer was weg geweest ivm een nieuwe harde schijf en toen hij terug kwam (volledig geformateerd) werkte internet niet meer. Hij belt in met een isdn modem. Niet zo moeilijk dacht ik, drivers installeren en klaar is kees. Daar begon echter het probleem al. Hij vond de hele isdn kaart niet (e-tech isdn pci+rvs-com). Ik heb de kast open geschroefd en de isdn kaart in een ander pci slot gestopt. Hij vond de kaart dus dat was al een hele vooruitgang. Toen bleek echter de cd met de drivers verdwenen. Ik bij mij thuis internet op en de drivers op diskette gezet. Als hij de drivers op een gegeven moment heeft geinstalleerd vraagt hij om de 98se cd. Deze zit in de cdrom drive en wordt ook gewoon herkend door windows (deze computer etc). Hij kan echter de files die hij nodig heeft niet vinden. Als je deze bestanden overslaat lijkt alles in orde (er staan geen uitroeptekens bij systeem). Als je dan echter de isdn kaart selecteerd staat er: "Dit apparaat werkt correct" ga ik dan echter naar stuurprogramma dan staat er geen drivers geinstalleerd. Als ik dus in probeer te bellen lukt dit niet hij zegt dat hij het modem niet kan bereiken. Ook staat er windows xp op de computer hier geld hetzelfde verhaal. Ook hier kan hij het modem niet vinden. Ik heb geen ideen meer. De kans op een virus is uitgesloten aangezien het een nieuwe harde schijf is en er nog niks op is gezet behalve windows 98 en windows xp. De kaart zelf kan ook bijna niet kapot zijn aangezien er bij systeem staat dit apparaat werkt correct. Ik heb ook handmatig de windows 98 cd doorgezocht en de bestanden waar hij na de installatie van de drivers om vraagt staan niet eens op deze cd en ook niet op mijn eigen computer thuis. 1 van de bestanden is ATMUI.dll Ik weet het niet meer, hoop dat iemand mij verder kan helpen Groeten Joost BVD
Link naar reactie
Paar suggesties: - je zegt dat de kaart gevonden is (wat wordt precies gevonden?), en drivers geïnstalleerd zijn. Ik neem aan onder W98. Kun je dat onder XP (heeft meer drivers) niet herhalen of opnieuw doen? Verhaal is wat onduidelijk, want je schrijft dat onder XP de kaart niet wordt gevonden; - apparaat werkt correct, maar kan bij verbinding maken modem niet vinden: sluit modem eens aan via gewone netwerkkabel en kijk of hij het modem nog steeds niet kan vinden; - wat is er gebeurd met RVS-COM? Wel of niet geïnstalleerd, en kan RVS-COM adapter wel vinden? - controleer of je de goede drivers van E-Tech hebt gedownload. Suc6 Martin
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Die netwerk kabel is een id dat zal ik wel even uit proberen. Sorry voor de onduidelijkheid maar hij kan ook onder xp het modem vinden (ook met de juiste indicatie) het blijft echter bij "dit apparaat werkt correct" en de drivers installeren is gewoon onmogelijk. Nou ja onmogelijk ze worden geinstalleerd maar daarna met win 98 vraagt hij om bestanden die op de 98se cd staan. Deze zit erin. Als ik echter handmatig zoek naar de bestanden ( de cd scannen) kan ik deze files helemaal niet terug vinden (2 cd's (legaal) geprobeerd). Onder win xp vind hij ook het modem wat er daar met de drivers gebeurd weet ik niet precies ze [i:e7553261b0]lijken[/i:e7553261b0] te worden gevonden. Echter ook hier als ik probeer in te bellen zegt hij dat het modem niet gevonden kan worden of onbereikbaar is... Hij heeft wel een adapter geinstalleerd maar ik meen dat dit niet de RVS adapter is. Wel de adapter die dmv de drivers van de site van e-tech worden geinstalleerd... Het zijn de goede drivers (nummer op de kaart zelf nagekeken en vergeleken met het serienummer op de site) Groeten Joost
Link naar reactie
Ik hoor je bevindingen wel. Met RVS-Com ben ik zelf helemaal niets opgeschoten, en zou ik alleen maar nodig hebben voor een ISDN-verbinding met girotel. Dat doe ik dus nog steeds met een gewoon modem. Dus laat RVS-Com maar zitten wat mij betreft. In mijn gloednieuwe pc, met interne ISDN-adapter (Dynalink) kreeg ik ook geen verbinding met het modem, totdat ik op advies eens een gewone netwerkkabel probeerde, en gelijk was het probleem opgelost (wat ik overigens tot op heden zelf niet goed begrijp, want op mijn vorige compu zat ook een ISDN-adapter van Dynalink, die wel werkte op de eerder gebrukte "ISDN"kabel).
Link naar reactie
Ik weet het echt niet meer. netwerk kabel uitgeprobeerd. Werkte niet Nogmaals het modem uit de harware lijst verwijderd en opnieuw opgestart. Alles lijkt goed te gaan tot het einde van de installatie van de drivers. Dan vraagt hij om enkele files die op de win 98se cd zouden moeten staan deze cd zit erin (2 versies geprobeerd) en als je handmatig zoekt staan deze files niet eens op de cd Met inbellen constant fout 630 (ook enkele malen fout 666 gehad) Modem is uitgeschakeld ofzo... ANYONE??? Grtz
Link naar reactie
Het bestand dat zij zoekt op je Win98 CD staat er wél op, maar je kunt het niet zien. Het zit in een van de CAB(inet) files. Dat zijn gecomprimeerde bestanden waar de Windows programmafiles in zitten. Tijdens de installatie pakt het installatieprogramma ze uit. Dat het installatieprogramma het bestand niet kan vinden, komt waarschijnlijk omdat het in de verkeerde map kijkt. Gebeurt wel vaker. Op het moment dat de installatie om de W98 CD vraagt en je hem er in legt, zoekt hij naar een bepaalde map. Als hij meldt dat hij het eerste bestand niet kan vinden, klik je op de knop "bladeren". Selecteer net zolang een andere map op de Win98 CD (ik zou beginnen bij de map "drivers") tot hij het bestand gevonden heeft. Succes, Ben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...