Ga naar inhoud

wat moet dit kosten


Aanbevolen berichten

Ik kreeg van een vriend van mij een aanbieding het moest 7000 Euro kosten. Ik zoek wel het nieuwste van het nieuwste maar niet voor deze prijs Aanbieding is: Pentium 4 3,06 Ghz 512k 533FSB HT MB Intel D845PESV i845PE ATX w LAN DVD IDE Toshiba 16/48x SDM 1712 DVD-RW SD-R5002 Toshiba HDD/IDE 120GB WD 1200AB-7200 rpm AVM Fritz Card ISDN PCI 2.0 512MB DDR 333MHz. PC2700 eForce4 Ti4200 64MB DDR TV/out-dvi Misschien heeft u een site voor een betere c-q goedkopere configuratie
Link naar reactie
Afgezien van het feit dat "het nieuwste van het nieuwste" altijd onevenredig duur is, kun je beter een budget uittrekken en aan de hand daarvan een systeem samenstellen / laten adviseren. Op dit forum zijn vooral AthlonXP configuraties favoriet boven Intel Pentium4 systemen. Da's niet voor niks; over het algemeen komen AthlonXP systemen gunstiger uit de bus qua prijs/kwaliteit. Voor de duidelijkheid; je hebt dan niet het snelste systeem dat er bestaat, maar wel de "meeste snelheid" voor je te besteden budget (bang for the buck). Snelheid is namelijk een relatief begrip; een snelle (en vooral dure) processor komt niet tot z'n recht in een systeem met weinig geheugen en een brakke videokaart. Een snelle PC wordt gemaakt door het totaalpakket van proc, mem, HD, videokaart etc. Een wat langzamere processor ruilen tegen en een wat snellere videokaart kan bijv. toch een hogere prestatie betekenen in spellen. Er zijn genoeg forumleden actief om je een goed advies te geven (waarvan ik er juist [b:f7c75c0663]NIET[/b:f7c75c0663] een ben 8) )
Link naar reactie
[quote:4e37e383f7="kaateeer"]Ik kreeg van een vriend van mij een aanbieding het moest 7000 Euro kosten. Ik zoek wel het nieuwste van het nieuwste maar niet voor deze prijs [/quote:4e37e383f7] Als ik dit lees dan kan ik maar 1 ding zeggen. Zoek een andere vriend, want dit is echt oplichterij/afzetterij... :evil: Ik denk dat het bovenstaande systeem inderdaad max 2500 EUR moet kosten......
Link naar reactie
[quote:2809dcb8aa="cHiLlaH"]Captain kansloos, waar haal jij zijn budget vandaan?[/quote:2809dcb8aa] :-? Nergens vandaan. Ik noem toch geen bedrag? Kennelijk is €7000,- 'm teveel. Dus is mijn advies; bedenk wat je wil besteden aan een nieuwe PC en kijk vervolgens wat er in dat budget valt en hoe je daar het maximale uit kunt halen.
Link naar reactie
ik heb gekeken op http://pcbuilder.alternate.nl/ En ik ben niet zo op de hoogte van al dat wat daar staat. Wie kan mij helpen Ik moet goed spul hebben wat perfect met elkaar configureerd Goed moederbord, goede koeling, perfecte video kaart. Ik ga voor de AMD Athlon. (Maar welke?) Verder perfect geheugen en geluidskaart en ISDN aansluiting. goede voeding etc. Maar ik weet niet wat gebruikelijk en goed is. Wie stelt voor mij een systeem samen?
Link naar reactie
Dit zou ik doen: Case- InWin of chieftec € 100,- Moederbord - Asus A7N8X €152,- Processor - Athlon XP 2400+ € 240,- Kan natuurlijk ook hoger, maar ik vind dit betaalbaar. Koeler - Zallman € 40,- Geheugen - 2 x 256 mb 333 ddr (in dual channel setting) € 135,- Harddisk - Maxtor 80 gb 7200 rpm € 135,- Grafische kaart - Ati Radeon 9500pro 128 mb € 230,- of Radeon 9700 € 400,- Floppydrive - om het even € 15,- Dvd speler - Pioneer 117 € 59,- Brander - LiteOn 48 speed € 65,- Geluidskaart - onboard. als beter moet dan Creative Audigy oem € 85,- Toetsenbord en mius - Microsoft multimedia keyboard + optical wheelmouse oem € 35,- Speakers - Labtec LCS 2414 € 40,- Zoals je ziet een stuk lager dan € 7000,- :D Je moet het zelf maar even optellen, had ik geen zin in. :oops: Groetjes RicardoS
Link naar reactie
Misschien is dit iets wat je zoekt, http://www.tweakers.net/reviews/347/2 Dit systeem is nog wel ff wat beter dan de configuratie van €7000 :o :o Als het geld je echt niet zoveel uitmaakt en je absoluut het nieuwste van het nieuwste wilt hebben kun je denken aan een GeForce FX videokaart (€700) en een iets snellere processor. Verschil merk je voorlopig niet zo denk ik, maar dat hangt natuurlijk een beetje van de applicaties af die je gaat draaien. Succes met je luxe-probleem :)
Link naar reactie
Ongelooflijk wat een lef hebben mensen zeg... 7000 EURO, volgens mij kan je daar bijna geen gebruikelijk nieuw systeem voor kopen in winkels. Man, dat is NLG 16.500,-- Of het is 700 EURO en dan is het niet duur natuurlijk maar anders zou ik 'm naar datzelfde chinees restaurant brengen waar Peter R. de Vries vandaag was :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...