Ga naar inhoud

opstartproblemen


Aanbevolen berichten

Na het plaatsen van een ander mobo en processor in een comp. is het niet meer mogelijk op te starten. De bios herkent de floppydrive,harde schijf; cd rom en dvd,videokaart ,het geheugen wordt juist weergegeven en de comp poogt verder te gaan.juist voor het windows logo zou moeten verschijnen wordt het beeld volledig zwart op een knipperend streepje na en is er niets te bedienen.Alle kabels reeds in en uitgeplugd zonder resultaat; gegevens mb msi kt7pro versie 1 amd 800 duron 198mb sd ram pc133 videokaart tnt2 ultra 32mb maxtor40 gig harde schijf compaq dvd en hp 8200 cd writer voeding 300watt(nieuw) iemand een idee? :roll:
Link naar reactie
[quote:a454307785="naree"]alle ide kabels minimaal 2x in enuit getrokken evenals de voedingskabels ,geen verschil. Wat ik bedoelde met herkennen is dat het allereerste scherm meldt wie mijn hd is wie master en slave is etc[/quote:a454307785] Maar heb je die kabels ok al eens omgedraaid? Je BIOS hobbelt vaak nog wel door ook al zijn de master/slave settings niet goed gejumperd. Windos XP kijk daar heeeel nauw naar. Dus; staan ze werkelijk wel goed. Maar start ME ook niet op?
Link naar reactie
Neen ,geen enkele versie van windows start op ,ik geraak trouwens niet zo ver;oh ja de diagnostic leds geven aan ;boot attempt,this wil set low stack and boot via INT19h. wat dat dan ook moge betekenen.Daar blijven de ledjes op branden en ongeveer 5sec later gaat het lampje van mijn hard disk aktiviteit uit en gebeurt er niets meer. De kabels dat zal iets voor morgen worden;de comp staat bij mijn zuster.
Link naar reactie
Het problem is ondertussen gedeeltelijk opgelost; Alle kabels verwijderd en enkel met de floppy geboot:alles ok daarna harde schijf mee aangesloten en sys liep weer vast. andere harde schijf en alles werkt naar behoren,de vraag is nu hoe kan een harde schijf de geest geven door het te verplaatsen van de ene naar de andere comp :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...