Ga naar inhoud

Pc geeft geen beeld


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Pentium 133 welke in een desktop kast zat. Had nog een 486 staan ook in een AT kast.Ik dacht,ik zet mooi die pentium in die AT kast en gooi die lompe grote desktopkast weg. Nu heb ik alles overgezet maar krijg hem niet meer aan de praat. Ik hoor dat ie wel opstart,en hoor ook een piepje ten teken dat het geheugen goed is,maar hij geeft helaas geen beeld. Heb al van alles geprobeerd,zoals ide kabels allemaal omgewisseld op alle mogelijke manieren,andere videokaart geprobeerd,andere monitor,maar niks helpt. Het is dus een Pentium moederbord met 133 Mhz cpu. Heb er alle overige insteekkaarten uitgehaald.Er zit alleen maar een videokaart in nu en voorderest niks. Ik gebruik overigens wel de voeding die in de AT kast,maar dat is het probleem niet. Ook heb ik de videokaart al in alle pci sloten gehad,maar helpt ook niet. Voordat ik alles uit die desktopkast haalde,werkte het wel gewoon goed. N.b.Ik krijg dus tijdens het opstarten ook geen beeld van het bios of iets.
Link naar reactie
[quote:b88cd8be14="no_name"]De kaarten er ff uithalen. Stofzuigen en nog een keer proberen al gedaan?[/quote:b88cd8be14] Er staat in mijn topic dat ik [b:b88cd8be14]alle[/b:b88cd8be14] kaarten al eruit heb gehad. Ook dat ik alles in een andere kast heb gezet. Dacht je dat ik al het stof gewoon zou laten zitten? Overigens de kabels zitten ook allemaal goed. Alleen is het moeilijk te zien hoe de pci kabels moeten zitten op zo'n AT bord.Er zit niet zo'n aansluiting op waar de stekker invalt,zeg maar.De contactpinnetjes staan gewoon open en bloot op het bord. Heb er ook al een ander videokaart ingehad,maar daar ligt het blijkbaar niet aan,want die deed het ook niet. Denk dat ik'm bij het oud vuil kan zetten.
Link naar reactie
[quote:ffd6a154bc="weert114"] Alleen is het moeilijk te zien hoe de pci kabels moeten zitten op zo'n AT bord.Er zit niet zo'n aansluiting op waar de stekker invalt,zeg maar.De contactpinnetjes staan gewoon open en bloot op het bord.[/quote:ffd6a154bc] Je bedoel waarschijnlijk de IDE kabel. Oude mobo's hadden idd nog geen voet, maar alleen pinnetjes die op het mobo gesoldeerd waren. Staat er op dat mobo geen pin 1 teken bij zo'n pin? BTW; ALLES eruit behalve je videokaart? Ik zou er ook wat geheugen ingooien, anders zou hij het nooit doen. Zo'n piepje die je hoort is niet een teken dat je geheugen goed is, maar dat hij door de POST is gekomen. Ik denk dat er iets mis is met de video kaart als je zeker weet dat verder alles goed zit (pinnen van IDE kabel en geheugen)
Link naar reactie
volgens mij moet je meer in de richting zoeken die peter vogels daar vernoemt, heb ik ook eens gehad, eerst zat monitor op moederrbord maar dan een videokaart geinstalleert die in een pci slot zat en niets meer, moest dan monitor terug aansluiten op moederbord en dan in het bios aanduiden dat hij die kaart moest gebruiken in het pci slot (dit wel doen als de videokaart niet meer in de pc zit) maar ik weet het niet meer venbuiten wat ik juist moest veranderen in het bios.
Link naar reactie
[quote:486ce05a0e="weert114"][Alleen is het moeilijk te zien hoe de pci kabels moeten zitten op zo'n AT bord.Er zit niet zo'n aansluiting op waar de stekker invalt,zeg maar.De contactpinnetjes staan gewoon open en bloot op het bord.[/quote:486ce05a0e] Hmm, als je het niet zeker weet, dan is dat het eerste wat ik los zou trekken. Het zou daar maar net aan liggen. De klacht wijst er namelijk wel op ... Ga naar een minimum configuratie waarvan je weet (of hoopt) dat de onderdelen okay zijn: moederbord+CPU+geheugen+videokaart. De rest los! Het is ook wel zo dat de CMOS data voor de Bios wel eens van slag raakt. Dus eventueel nog de CMOS data wissen. Als het dan nog niet werkt, heeft het geen zin dit te zoeken in de niet aangesloten onderdelen! Concentreer je op wat er wel in zit. COntroleer eventueel nog eens de aansluitingen van de bedrading.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...