Ga naar inhoud

pc reboot/blue screen bij gebruik netwerkkaart


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit helemaal in het goeie forum geplaatst is, maar goed. Het probleem is als volgt: de pc van een vriend van me geeft regelmatig problemen: hij reboot zichzelf ineens of geeft een blauw scherm. Ik wist eerst niet waar het aan lag, maar nu lijkt het er op dat het gebeurt als er iets op het netwerk gebeurt (internetten, firewall instellen, ...). Het gebeurt niet continue maar wel vrij vaak. Voor de rest met gamen ofzo geen probleem. PC is een PII 266 met 192 mb ram, Win98SE (vers geinstalleerd), Edimax netwerkkaartje (10/100 mbit). Gezien de verse win install lijkt het me eerder een hardware probleem... Maar welk onderdeel dan? Netwerkkaart? Hij doet het op zich prima, dus... :roll:
Link naar reactie
  • 4 weken later...
het heeft even geduurd tot ik de foutmeldingen doorgemaild kreeg... Hij heeft géén IRQ conflicten. Dit mailde 'ie over de foutmeldingen: [quote:59873b30a0] a.. Fatale uitzondering OE op 0028: C0A80101 b.. fout op OE op 0028: C0003398 in VXD dit is aangeroepen vanaf 0028;: C14D0E7) in VXD U kunt mogrlijk normaal doorgaan c.. Fatale uitzondering OE op 0028: 00000017[/quote:59873b30a0] ik kan er niet zoveel mee moet ik zeggen :roll:
Link naar reactie
Probeer de netwerk kaart eens in een ander slot, bij voorkeur niet direct naast de videokaart Kijk eens in de bios van de PC hoe de boel is ingesteld tbv van de PCI sloten Staat bv ACPI aan, en kunnen alle kaarten hiermee overweg. Korte uitleg [url=http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/isiacpi.htm]hier[/url] En als boven rode kruisjes of gele vraagtekens in Systeem/hardware overzicht . Zijn de juiste drivers gebruikt ? Peter
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...