Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Bezuinig nooit als je een beetje systeem wilt. Kijk voor een Zalman of een thermaltake. www.freezinghardware.nl Denk eraan: ''onder de 25 Decibel is aardig stil te noemen. Nou zal je alleen Zalman's vinden die onder die grens zitten. Het zijn grote waaiers, weet niet ofdat je een beetje grote kast hebt. Een super stille koeler kost al snel €40,- Ik zou het er in ieder geval wel voor over hebben.
Link naar reactie
In [url=http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1774&p=8]dit[/url] artikel van Anandtech komt de Antec TruePower als stilste naar voren, zelfs iets stiller dan de Enermax. Natuurlijk is een Zalman flowercooler het beste, maar ook de HHC-L61 "silent heat-pipe" van coolermaster is aan te raden. Aangezien je er met een stille koeler en voeding er niet bent het volgende: je kunt bij een tapijthandel vragen naar een (rest)stukje geluidsisolatiemateriaal en dit aan de wanden van je kast lijmen, met houtlijm bijv. Dit heeft het dubbele effect van geluidsdemping en het voorkómen van trillingen. Als je een 2-fan voeding hebt is mijn ervaring dat de luchtstroom voldoende blijft. Zorg voor een moederbord met een passieve nortbridge koeler. (geen klein koelertje waar dan ook op je moederbord) Liefst een VGA-kaart met passieve koeling maar dit is niet per se een noodzaak: mijn club3d radeon 9500 PRO hoor ik nauwelijks in mijn toch zeer stille PC. Een stille HD is bijvoorbeeld de WD800JB 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...