Ga naar inhoud

Welke DVD brander?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om dit voorjaar een DVD brander aan te schaffen. Aanvankelijk was ik van plan te wachten op de Sony DRU500A, zodat ik zowel de DVD+ als DVD- standaards aan kan. De leverbaarheid en toch ook de prijs hebben mij doen afvragen of ik er inderdaad op moet wachten. Mijn standalone DVD speler (van Panasonic) ondersteunt volgens de handleiding zowel de DVD+ als DVD- standaard niet. Een test heeft echter bewezen dat DVD+ (zowel +R als +RW) uitstekend wordt weergegeven. Ik kan dus kiezen voor een DVD+R/RW brander. Welk merk is aan te bevelen? Philips is zeer betaalbaar, maar ik ben zelf geen Philips-fan. AOpen, Ricoh? Voor zover ik weet (nog) geen Lite-on? Zijn de merken die goed zijn in CD branden ook goed in DVD branden of zit daar toch wel een belangrijk verschil tussen? Graag jullie mening/advies. Wim.
Link naar reactie
[quote:8a1f62deae="WeBe"]Ik ben van plan om dit voorjaar een DVD brander aan te schaffen. Aanvankelijk was ik van plan te wachten op de Sony DRU500A, zodat ik zowel de DVD+ als DVD- standaards aan kan. De leverbaarheid en toch ook de prijs hebben mij doen afvragen of ik er inderdaad op moet wachten. Mijn standalone DVD speler (van Panasonic) ondersteunt volgens de handleiding zowel de DVD+ als DVD- standaard niet. Een test heeft echter bewezen dat DVD+ (zowel +R als +RW) uitstekend wordt weergegeven. Ik kan dus kiezen voor een DVD+R/RW brander. Welk merk is aan te bevelen? Philips is zeer betaalbaar, maar ik ben zelf geen Philips-fan. AOpen, Ricoh? Voor zover ik weet (nog) geen Lite-on? Zijn de merken die goed zijn in CD branden ook goed in DVD branden of zit daar toch wel een belangrijk verschil tussen? Graag jullie mening/advies. Wim.[/quote:8a1f62deae]ik heb zelf een philips cd-rw en daar ben ik wel blij mee, doet het goed en iemand die ik ken heeft wel de ddv brander van philips en die is er ook blij mee zegt tie. sony is ook heel goed, maar dat mag ook wel voor de prijs. ik ben zelf niet zo'n AOpen-fan (zoals jij het noemt) en Ricoh weet ik niet, heb ik nog nooit gehad. en inderdaad er is nog geen Lite-on, maar daar heb "ik" geen goeie ervaringen mee.
Link naar reactie
Ik weet er zelf nogal weinig vanaf, maar ik heb dit gisteren wel gelezen. [url]http://www.tweakers.net/nieuws/25666[/url]. Misschien dat je nog even moet wachten en hem dan voor de helft van de prijs kunt kopen(?). Als je hem nu wilt kopen zou ik voor de dvd+r(w) gaan als je deze gewoon kunt afspelen op je dvd-speler. Anders moet je je schijfjes op de computer gaan bekijken en dat is ook niet altijd even geweldig. Suc6 met je aankoop.
Link naar reactie
Zoals ik het begrijp (en in de meeste bladen heeft gestaan) is het binnenwerk van bijna alle DVD +RW apparaten identiek. Het argument dat Philips na anderhalf jaar kapot gaat, is naar mijn mening dus onzin. (En nu niet omdat ik hem zelf heb). Het grote verschil in de drives zit 'm in prijs, meegeleverde software en (misschien niet onbelangrijk) uiterlijk.
Link naar reactie
[quote:93469a6948="mastergeek"]Zoals ik het begrijp (en in de meeste bladen heeft gestaan) is het binnenwerk van bijna alle DVD +RW apparaten identiek. Het argument dat Philips na anderhalf jaar kapot gaat, is naar mijn mening dus onzin. (En nu niet omdat ik hem zelf heb). Het grote verschil in de drives zit 'm in prijs, meegeleverde software en (misschien niet onbelangrijk) uiterlijk.[/quote:93469a6948]nou!! philips maakt soms van die dingen, maar de cd-rw's zijn goed. en heb zelf ook 1. en heb goeie ervaringen mee. maar zal toch voor de sony gaan
Link naar reactie
wacht nog maar eff. :lol: Lite-on is van plan om met een grote klapper de markt van DVD-branders te betreden. Volgens een bericht bij CD Freaks willen ze in het tweede kwartaal van 2003 een DVD-brander introduceren die zowel met DVD+RW als met DVD-RW kan omgaan. Bovendien zou de drive, bij voldoende beschikbaarheid van de betreffende chips, gebruik maken van een viervoudige brandsnelheid. Het goede nieuws voor ons tweakers is dat Lite-On de prijs van de drive onder de tweehonderd dollar wil houden. CD Freaks verwacht hierdoor dat de nieuwe telg van Lite-On één van de meest gewilde drives van 2003 gaat worden. :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
Die Fujitsu Siemens apparaten zijn inderdaad interessant. Scherpe prijzen! Overigens: de 6001 is inderdaad alleen maar DVD+RW. De 6002 is DVD+R en DVD+RW en die is dan ook zo'n € 50 duurder. Maar nog altijd interessant natuurlijk. Overigens zijn dit feitelijk Philips-apparaten? Zie http://www.erol-computer.de/cd-brenner.htm Dat Plextor een goed merk is als CD-brander is mij bekend en waarschijnlijk geldt dat ook als DVD-brander? Je mag er van uit gaan dat fabrikanten hun goede naam niet zomaar te grabbel zullen gooien. Hoe zit dat dus met andere merken die als CD-brander goed zijn en nu ook DVD-branders hebben? De vraag is trouwens hoe lang je moet wachten tot een goed moment voor aanschaf. Philips heeft eind vorig jaar een 8-speed DVD-brander getoond en verwacht dat de prijzen dit jaar drastisch gaan dalen. LiteOn gaat dus ook komen met DVD +/- brander zoals Sony. Nadeel van net nieuw uitgebrachte systemen is helaas niet zelden dat er nog kinderziektes inzitten. Er was toch ook iets met die Sony brander aan de hand? Maar ik heb nog even tijd, dus ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen. Wim.
Link naar reactie
[quote:676c597400="hans loois"]Ik zag zelf op tweakersnet een Fut. Siemens staan type 6001 + software! Prijs ca 200 euro, waar zit hem dat grote prijsverschil nu in? In de specs kwam ik geen DVD +R tegen alleen DVD +RW foutje of ? Hans.[/quote:676c597400] De 6001 blijkt een type van de zgn. 1e generatie te zijn. Die konden inderdaad alleen maar +RW aan. Naar ik heb begrepen ligt dit aan het verschil in de reflectielaag van de DVD. Pas met de komst van de 2e generatie (in dit geval de 6002) kunnen zowel DVD+R als +RW gebrand worden. De 6001 is dus gewoon een oud type. En voor de € 40 verschil kies je dan toch liever de 6002. Weet iemand trouwens welke software er bij zit? Wim.
Link naar reactie
was zelf van plan om me zo eeentje aan te schaffen maar na het lezen van de ervaringen van gebruikers, stel ik de aankoop uit de sony schijnt nogal wat mankementen te vertonen zo geeft het schrijven van dvd- zeer veel problemen 2 collegas hebben zulk toestel en geen van beiden is er tevreden over ééntje heeft hem zelfs al doorverkocht ik wacht de nieuwe dvd-writer van NEC af deze zou eind deze maand te verkrijgen zijn in belgie schrijft en leest zowel dvd+r, +rw als dvd-r, -rw in duitsland is hij nu reeds verkrijgbaar voor 365€
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...