Ga naar inhoud

Partities kwijt


Aanbevolen berichten

Hallo, Vorige week heb ik mijn partities gedefragmenteerd via de optie defrafmentatie in windows. Ik gebruik WIN98. Na de defragmentatie zijn 2 partities verdwenen ( D: en E: ). Dit zijn de 2 logische stations op mijn extended partitie. Ik kan dus wel nog gewoon opstarten (c: partitie) maar windows ziet de E: en de D: niet meer. FDISK laat ook geen partities meer zien. (alleen de primary C: ) Vreemd dus allemaal. De optie FDISK /MBR geeft ook geen oplossing. Nu staan er voornamelijk wat spellen op de D: dus dit is niet zo belangrijk, echter op de E: staan nog wat foto's die ik graag terug zou willen hebben. Is er nog een mogelijkheid om met e.o.a. progje iets terug te zetten, of moet ik er maar vanuit gaan dat de bestanden verloren zijn. Groeten, Maarten :cry:
Link naar reactie
Na enig speurwerk in dit forum heb ik iets gelezen over testdisk. [url]http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html[/url] Ik heb dit progje mijn HD laten analyseren en 1 partitie terug kunnen vinden. Het is het tweede logische station op de extended partitie. Met de 'write'optie staat deze weer goed in de FAT. (of was het nu de MBR?) Fdisk ziet hem nu ook weer. Als ik nu weer testdisk laat analyseren komt hij met een C:\ van 0-1207 gemerkt met label 'system', en de d:\ van 2436 - 3736 label 'web&foto'. Dit was eigenlijk mijn oude e:\ station, wat hij nu als d:\ markeert. Ik mis dus inderdaad van 1208-2435. Dit is dus eigenlijk mijn oude d:\ station van ± 33%. Of ik deze nog kan terug zetten betwijfel ik, maar zal eens op zoek gaan naar 'drive rescue'. Als iemand een linkg heeft waar ik dat progje kan downloaden dan zie ik het graag. Alvast bedankt, ik heb tenminste mijn foto bestanden terug. :) Maarten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...