Ga naar inhoud

Nieuw systeem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen maar ik heb hier en daar nog mijn twijfels; Een Celeron 4 1.7 GHz of P4 1.8 GHz + 119 euro, of een P4 2.4 GHz + 199 euro, ik ben geen fanatieke gamer!! is dit verschil echt te merken of krijg ik hier op latere termijn spijt van?? Een Geforce2 MX 400 64 mb TV out of een Geforce4 MX 440 64 mb TV out, prijsverschil 50,- euro. Creative Soundblaster Digital 4.1 OEM of een Audigy 009 OEM ik ben wel een muziek fanaat, prijsverschil 75,- euro. Wie kan mij over deze twijfels duidelijkheid verschaffen. Groet, Pino999
Link naar reactie
Waarom geen AMD???? Ik zou persoonlijk geen celeron nemen, omdat ik uit verhalen heb gehoord dat dit toch niet alles is en qua prijs ongeveer op het niveau van een AMD ligt. Als je geen fanatieke gamer bent en geen films op je pc wilt kijken zou ik niet te veel uitgeven aan een videocard dus lijkt mij die MX 400 meer als voldoende. Als je een muziekfanaat bent zou ik niet besparen op een geluidskaart, maar wat je dan wel of niet moet nemen weet ik niet, ik heb hier nul komma nul verstand van.
Link naar reactie
Go creative! Go audigy2 :D http://www.quote.nl/frames/products/creative/company.htm Celeron valt in ieder geval af. De pentium 2.4 ook veel te duur. Je zou kunnen kiezen voor de 1,8 pentium maar ik en waarschijnlijk met mij raad je ten zeerste aan een AMD processor te kiezen. Prijs/kwaliteit verhouding veel beter dan Intel Videokaart... Ooit van ati gehoord? Ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent. Maar echt games speel je niet. Ati is beter in 2d dus daar heb je waarschijnlijk meer aan, Je zegt dat je niet of nauwelijks games speelt. Geef even aan waar je de pc buiten muziek luisteren wel voor wilt gebruiken Grtz J
Link naar reactie
Geen Celeron, is een slechte prijs/kwaliteit verhouding. Een AMD Athlon XP is veel goedkoper. 1800+ heb je al voor zo'n 80 euro. Wat is je budget ongeveer? Qua geluidskaart is een Audigy wel aan te raden. 1 of 2 maakt niet zo heel veel uit. Goede speakers zijn ook belangrijk. Aan een topgeluidskaart heb je weinig zonder goede boxen. Het verschil tussen Audigy en die 4.1 is aanzienlijk en zijn geld zeker waar. Videokaart kunnen we echt alleen beoordelen als we weten wat je precies met je computer wilt en doet, maar op dit moment zou ik zeggen: neem gewoon een goedkope videokaart (Nvidia/ATI) en stop het geld dat je over houdt in een goede geluidskaart/speakers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...