Ga naar inhoud

Foutmelding HP CD-Writer Plus 9100i


Aanbevolen berichten

Van de een op de andere dag geeft genoemde brander onacceptabel vaak tijdens beschrijven of lezen van herschrijfbare cd's de melding dat er een onherstelbare leesfout is opgetreden en dat ik mijn data moet veiligstellen. Vaak - niet altijd - loopt vervolgens het hele systeem vast. De hardwaretest van Norton Utilities geeft steeds hetzelfde aan: test mislukt, fout bij het lezen van sector 1000(0). Ik ben noch van merk cd-rw veranderd, noch van software. Ook de hardware is ongewijzigd gebleven. Driver en firmware zijn de meest recente versies. Wie kan mij op weg helpen naar een oplossing van dit probleem? Alvast bedankt. Ben van Garsel.
Link naar reactie
Ik heb dezelfde writer als jij en heb dit vooral bij RW's die ik al wat langer gebruik. Soms helpt 't om de RW opnieuw te formateren. Ik heb er ook wel eens een moeten weggooien omdat er niets meer mee te beginnen viel. Als je wel normaal cdr's kan branden dan denk ik niet dat het aan je drive ligt. Vroeger gebruikte ik overigens Easy CD creator, nu gebruik ik de DLA software van HP. Die werkt overigens wel een stuk soepeler. Dat zou ook nog een verschil kunnen uitmaken. Er is overigens maar een firmware update versie voor deze writer en als ik het goed begrijp heeft de oorspronkelijke poster deze geinstalleerd.
Link naar reactie
[quote:c84b7eb2e5="LibraOne"]Volgens mij, maar correct me if I'm wrong, zal het beschrijven van een 10x cdrw met een 4x rewriter geen problemen opleveren. Je kan wel problemen verwachten als je een 10x speed rewriter op 10x speed snelheid laat branden op 4x rw schijfje. Met recordables is het net zo.[/quote:c84b7eb2e5] Thuis heb ik zelf het probleem niet, heb een 10-speed cdrw writer. In een vd topics hierover kwam iemand met een document van cdfreaks hierover. De 10x schijfjes zijn van ander gehalte dan 4x. Heb 3 mensen hiermee geholpen, en het klopte. Op een 4x cdrw brander met een 10x cdrw schijfje problemen. Stop je een 4x schijfje erin geen probleem. Theorie en praktijk kwamen in mijn geval overeen. En dat is hier aan de gang. (zo kreeg ik 15 stuks 10x cdrw schijfjes van mijn vrienden, ze hadden er niets aan)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...