anoniem Geplaatst: 18 januari 2003 Delen Geplaatst: 18 januari 2003 heb CanoScan N640P. Onlangs nieuwe pc aangeschaft (PIV, W98)waarop scanner heb aangesloten. Installatie verloopt vlekkeloos. ScanSoftware start ook goed op maar als ik wil scannen (via preview) gaat de scanner wat reutelen en krijg ik na een aantal seconden de foutboodschap : Communication error code 0X00080800. Vervolgens stopt de scanner. Wat kan ik doen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2003 Dat probleem ken ik. Die scanners zijn niet helemaal compatible met alle ECP printerpoorten (blijkbaar?). Het helpt als je in het BIOS de printerpoort op 'standard' modus of EPP modus zet... Het wordt er (natuurlijk) niet sneller van, maar het werkt wel weer. PS. bij mijn PC werkte dit zo, ik weet natuurlijk niet of dit ook bij uw PC werkt. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2003 bedankt voor je tip. Het werkt nu !! Bios stond ingesteld op standaard en dat heb ik omgezet in Epp.......... Vreemd maar het werkt nu Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2003 [quote:1de45a8e60="mlangenh"]bedankt voor je tip. Het werkt nu !! Bios stond ingesteld op standaard en dat heb ik omgezet in Epp.......... Vreemd maar het werkt nu[/quote:1de45a8e60] Helemaal niet vreemd : parrallelel scanners (geen ervaring mee) heb ik wel vaker h=gehoord dat ie op EPP of ECP moet staan. Het is zo een detail, dus dat je er niet aan dacht is ook normaal. Elk geval leuk voor je dat ie het doet :wink: :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2003 Het leuke is dat deze scanners zowel met nibble (standaard), EPP als ECP zouden moeten kunnen werken. Om de een of andere reden werken niet alle modi op elke PC. :-? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen