Ga naar inhoud

CD-rom leest af en toe niet tot slecht


Aanbevolen berichten

hallo 3 maanden geleden een nieuwe comp, en vrij snel daarna deedt de cd-rom gek...dwz kon bv geen spellen via cd-rom installen. kon wel via de brander. Gebeld naar de winkel en kreeg een gloednieuwe terug. echter,,,het probleem is er nu nog steeds, Soms doe ik een cd-rom erin...copyeer wat, andere erin, en dan zie ik de directory van de vorige cd (met inhoud dus) :-? :-? ook herkent cd-rom soms cd's niet. Had laatst een cd gefikt via de xp-brander, en die is niet te lezen. Alhoewel ik weinig werk met cd's wil ik hier toch vanaf.
Link naar reactie
[quote:5fec5a6d56="windowsXP-PRO"]Soms doe ik een cd-rom erin...copyeer wat, andere erin, en dan zie ik de directory van de vorige cd (met inhoud dus) :-? :-? ook herkent cd-rom soms cd's niet. Had laatst een cd gefikt via de xp-brander, en die is niet te lezen.[/quote:5fec5a6d56] Dit euvel herken ik gedeeltelijk. Alleen dan vaker met mijn Dvd speler dan met mijn 50x CD-Rom speler. Overigens moet na een vernieuw opdracht de inhoud uiteindelijk gelezen worden. Of er moet gemeld worden dat er geen CD-Rom in het apparaat zit. Wat ik merk, is dat over sommige CD-Rom's heel lang wordt nagedacht voordat er iets gebeurd. Dat betreft zowel originele als gebrande CD-Rom's. Dat een gebrande CD-Rom soms niet is te lezen, ligt ook nog wel eens aan de brander of een te hoge brandsnelheid of de CD-Rom zelf.
Link naar reactie
Drivers moet je normaal niet installeren. Het brandprog in XP is bullshit. Gebruik een degelijk prog zoals NERO. Acer wil nog wel steken laten vallen. Brand eens een CD en sluit hem. Dan MOET hij gelezen worden. Indien het prob zich blijft voordoen: heel de boel terug naar de leverancier, "Waarborg". Tenslotte is hij maar 3 maand oud. Waarom zou je er dan zelf aan klooien?
Link naar reactie
het probleem van niet herkennen kan ook in WinXP liggen, met win2k heb ik hier ook veel last van gehad. Nieuwe installatie hielp niets. Mijn remedie was Cd-ROM erin laten zitten nadat ie hem niet herkent heeft, afmelden, aanmelden en ie deed het weer. Vaag lezen kan erop duiden dat of de laser vuil is, of dat de cd-rom scheef staat, dwz hij de cd niet goed rond kan draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...