Ga naar inhoud

Philips cdrw 800 series, brander doet niets...!!!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb pas geleden een Philips cdrw 800 brander van m'n vader mee gekregen omdat deze niets doet. Hij heeft vorig jaar een nieuwe computer gekocht en daar zat dus die brander in en aangezien hij deze nog nooit gebruikt had en eindelijk maar eens (een jaar later) een cd'tje wou gaan branden ging dat dus niet. Garantie???....verlopen....! Nu is het zo, dat als je de computer opstart (w98se) het groene "disc in" ledje gaat knipperen, ook als je er een cd in plaatst blijft het ledje knipperen. Ik kan als windows opgestart is de lade ook niet meer open krijgen. Onder apparatenbeheer staat de brander netjes in de lijst, met de vermeldingen dat alles goed geinstalleerd is. Als ik in "deze computer" op de cdrom schijf klik krijg ik de melding "geen toegang, apparaat is niet klaar" Master/slave jumper heeft ook geen effect. Bij mijn vader was het zelfs zo, dat de computer regelmatig vast liep en kwam er op een gegeven moment achter, dat wanneer je de brander los koppelde de computer niet meer vast liep. Wie heeft hier ervaring mee? Of zou iemand mij uit kunnen leggen wat de oorzaak hiervan is? Anders is het gewoon enorme pech, een apparaat wat nog nooit is gebruikt, zo de kliko in kan. Dan komt de slogan toch weer van pas : Philips, als het brandt is het goed! Bij voorbaat dank voor de eventuele reacties, Leon
Link naar reactie
ik zit al tijdje in de computers, maar wat bedoel je met ide 0? Laatste nero heb ik wel, maar zover ben ik nog niet gekomen, ik moet toch ook zonder dat ik wil gaan branden, de brander kunnen benaderen? Bijvoorbeeld als ik een cd'tje wil lezen enz. En land code 2, waar zitten die instellingen? Naar mijn weten heb je die alleen bij dvd spelers nodig? Leon
Link naar reactie
[quote:6f4d101ab4="wildervanksterdallen"]ik zit al tijdje in de computers, maar wat bedoel je met ide 0? Laatste nero heb ik wel, maar zover ben ik nog niet gekomen, ik moet toch ook zonder dat ik wil gaan branden, de brander kunnen benaderen? Bijvoorbeeld als ik een cd'tje wil lezen enz. En land code 2, waar zitten die instellingen? Naar mijn weten heb je die alleen bij dvd spelers nodig? Leon[/quote:6f4d101ab4] je heb gelijk ik dacht t dat het een dvd brander was:oops: je heb twee ide kanaalen op het mobo ide 0 en ide 1. ide 0 is het kanaal waar je hdisk op zit
Link naar reactie
[quote:48cf89c95e="wildervanksterdallen"]Ik kan als windows opgestart is de lade ook niet meer open krijgen. Onder apparatenbeheer staat de brander netjes in de lijst, met de vermeldingen dat alles goed geinstalleerd is. Als ik in "deze computer" op de cdrom schijf klik krijg ik de melding "geen toegang, apparaat is niet klaar" Master/slave jumper heeft ook geen effect.[/quote:48cf89c95e] Als ik het zo lees, dan is die brander gewoon stuk. Ik had onlangs zo'n PCRW800 brander waarvan de klep alleen dicht bleef als er een schijfje in lag. De mijne bleek wel te lezen en CD/RW's te branden. Helaas geen CD-Rom's. De vervanger die ik ervoor in de plaats kreeg, die vind ik te luidruchtig dus ligt nu te verstoffen. Het op zich stille ventilatorretje gebruikt de behuizing als klankkast. Tja, voor mij dus nooit meer Philips.
Link naar reactie
[quote:d5832f0b46="plextor"]zet hem eens achter je hdisk op ide 0 slave dma aan. gebruik de laatste nero brander software . staat de land code wel goed moet zijn no 2. als het dan niet lukt . kom ik wel eff langs om die braner liefdevol in mijn armen te sluiten voor nop natuurlijk :lol: :lol:[/quote:d5832f0b46] He LITE-ON, ga je overlopen naar Philips ? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...