Ga naar inhoud

harddisk staat niet in ...mijn computer!


Aanbevolen berichten

[quote:85cfbb6a81="windowsXP-PRO"]Harddisk staat niet onder mijn computer. [/quote:85cfbb6a81] 'Mijn computer' (of bedoel je 'Deze computer') het pictogram op het Windows bureaublad? Dan is het kennelijk niet de eerste schijf? Ga na of de Bios de schijf wel herkend. Zo ja, controleer dan met Schijfbeheer cq. Fdisk of er wel een leesbare partitie opstaat. Ik vermoed van niet. Vertel ook wat meer over je configuratie, dit is toch echt giswerk.
Link naar reactie
Als je toch Linux op die schijf gaat installeren dan kan je dat formateren beter laten want dat moet je dan toch overnieuw doen. Stop gewoon de eerste cd van je linux distro in je bootable cd-romspeler en start de computer. Verderop in het installatieproces krijg je de keuze op welke schijf je de boel wil formateren. Kies dan de hdb (waarschijnlijk de nieuwe schijf maar check goed voor de zekerheid, voordat je per ongeluk je Windows overschrijft!), vervolgens zal Linux met zijn eigen bestandsformaten die jij kiest (ext2, ext3 of reiserfs) de boel formateren. Als je de installatie voltooid hebt dan zal je zien dat als je Windows opstart dat je dan die Linux schijf wel zal zien maar hij zal zeggen dat de schijf niet geformateerd is. Dat is echter niet waar. De schijf is dan natuurlijk wel geformateerd maar kan het bestandssysteem van linux niet herkennen. Als je overigens wel die schijf wil bekijken vanuit Windows moet je in Windows de gratis app Explore2fs installeren. Zie Google.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...