Ga naar inhoud

Nieuwe Harddisk


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe harddisk (Maxtor. DiamondMax Plus 9. 8o GB ATA/133 HDD) geplaatst in een systeem zonder cdrom speler en zonder floppydisk. (CD-Roms draai ik altijd vanaf een tweede computer, welke doormiddel van een router is verbonden aan de eerste). Ik gebruik het besturingssysteem Windows-ME. Nu wordt de schijf wel herkend bij het opstarten en in het bios (hoewel dit aangeeft dat de opslagcapaciteit veel minder is dan 80 gb), maar onder My Computer en in de verkenner is deze niet terug te vinden. Ik vermoed dat de schijf nog moet worden gefommatteerd. Hoe doe ik dit? De computer opstarten met de bijgeleverde floppy lukt dus niet.
Link naar reactie
via dos met fdisk. Aangezien in bios wordt aangegeven dat de capiciteit van je harde schijf veel minder is dan de daadwerkelijke 80 GB betekend dit dat je bios versie niet meer ondersteund. Als je de volledige 80GB wil hebben moet je dus een bios opdate gebruiken Het zou wel makkelijk zijn als je even je systeem plaatst Groet J
Link naar reactie
[quote:607254cd3c="red1"]..., je [b:607254cd3c]moet[/b:607254cd3c] Maxblast downloaden via onderstaande link: [url]http://www.maxtor.co.jp/maxblast/[/url] [/quote:607254cd3c]Lijkt me niet. In eerste instantie zou ik zoeken of een BIOS update het probleem verhelpt. Indien niet, dan kun je terugvallen op Maxblast. Aan baat: eerst met fdisk partitioneren, daarna formatteren.
Link naar reactie
[quote:e0e5a25b6f="red1"]Als je een probleem software matig kan oplossen dan lijkt me dat de juiste methode[/quote:e0e5a25b6f]BIOS is ook software :D [quote:e0e5a25b6f="red1"]Kijk maar eens naar al de topics over problemen met bios flashen, dus zo makkelijk is dat dan nog niet.[/quote:e0e5a25b6f]Ben nog niet zoveel topics over BIOS flash problemen tegengekomen, maar dat kan aan mij liggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...