Ga naar inhoud

Pc Upgrade!! Suggesties?


Aanbevolen berichten

Mensen! Ik gebruik mijn PC voor de volgende zaken: office, internet en muziek. Mijn PC er momenteel zo uit: - M7VKa moederbord met VIA chipset en onboard sound - AMD Athlon 1000mhz - 128 mb RAM pc 133 intern - NVIDIA Gforce 2 MX 400 - 30 GB 5400 rpm harddisk - 32 bit IO mode PCI Ethernet Adapter * - Cd-writer Aopen 48x12x50 * - DVD-ROM Samsung SD-612S 40 speed * - Fujitsu-Siemens C791 beeldscherm * - Kinyo SW-6515 boxen met subwoofer * - Scroll mouse Logitech * - Fujitsu-Siemens toetsenbord * - Midi-tower *? - Standaard koeling - Standaard voeding - Windows 98 SE (onderdelen met * erachter wil ik houden, alleen over tower zit ik nog te denken) Misschien is het handig dat ik er bij zeg dat het de pc is die rond november 2000 bij de Albert Heijn werd aangeboden. Toen interesseerde ik me nog niet zoveel voor computers, vandaar dus bij de AH gekocht. Ik weet er inmiddels meer van en ik ben nu van plan om te gaan upgraden. Ik heb de laatste tijd ´s rondgekeken op internet, reviews gelezen ed. en ben tot de volgende onderdelen gekomen: - ASUS A7V8X KT400 Chipset € 138.00 - Amd Athlon XP 2100+ of Amd Athlon XP 2200+ € 125.00 of € 179.00 - Pine/XFX Geforce 4 4200 128 MB € 199.00 - Memory DDR 256MB 333 PC-2700 € 79.00 - HD 40 Gb Seagate Barracuda 7200 Rpm Ide € 95.00 - ATX Miditower AOpen H500A (eventueel) € 85.00 - Cooler(s) heb ik nog niet echt over nagedacht € 15 a € 20 per cooler Schijfgrootte boeit me verder niet zo, maar ik zit nog te twijfelen over een 2100+ of 2200+. De 2100+ heeft nog de Palomino processor en de 2200+ heeft al de Thouroughbred. Nu vraag ik mij af of het verschil die dikke € 50 waard is. De 2200+ is waarschijnlijk wat beter over te clocken, maar het verschil in Hz is bijna nix! Tot dusver heb ik nog geen vergelijkingstest gezien tussen de 2, dus misschien dat jullie voor opheldering kunnen zorgen. Ik ben wel van plan iets te gaan overclocken (FSB, Volt) Is dit verder een goede upgrade, wat raden jullie aan? Mijn budget ligt overigens rond de €600.- à €700.-
Link naar reactie
Ziet er wel goed uit. Alleen wat ik gehoord heb over AOpen kasten is dat de voeding die erin zit niet geweldig is. Als je de AOpen kast wilt, kun je overwegen er een andere voeding in te doen. Voor office toepassingen, muziek en internet is een GeForce 4 Ti 4200 niet nodig. Je kunt waarschijnlijk wel toe met gewoon een GeForce 4 MX, maar als je van plan bent te gaan gamen is het een goede kaart. Als je veel muziek luistert kun je misschien dat geld beter besteden aan een Audigy (1 of 2). Je kunt ook overwegen in plaats van de Via KT400 een Nvidia NForce 2 te nemen. Beste chipset voor AMD met een erg goed geluid.
Link naar reactie
[quote:9254e584bd="spatlip"] Ik gebruik mijn PC voor de volgende zaken: office, internet en muziek. [/quote:9254e584bd] Ik zou denken dat je nu al een voldoende systeem hebt om deze dingen op te doen. Maar ik bekijk het als arme student :P ook wat anders... Verder ziet het er aardig uit, nette prijs enzo. Persoonlijk zou ik wat minder in de videokaart stoppen als je toch geen spellen speelt. Misschien een extra geheugen blok daarvoor in de plaats..
Link naar reactie
[quote:6fbf4ad6d9]Je kunt ook overwegen in plaats van de Via KT400 een Nvidia NForce 2 te nemen. Beste chipset voor AMD met een erg goed geluid.[/quote:6fbf4ad6d9] Nvidia NForce 2 kaartje leek mij ook wel een leuke ja, even kijken wat dat met de prijs gaat worden en wat ze er in reviews over zeggen... [quote:6fbf4ad6d9]Ik zou denken dat je nu al een voldoende systeem hebt om deze dingen op te doen. Maar ik bekijk het als arme student ook wat anders... [/quote:6fbf4ad6d9] Als je het zo bekijkt kan ik nog wel 10 jaar verder gaan met dit systeem, er komt wel meer bij kijken dan simpel office, internet en muziek... Ik doe ook veel grafisch werk en dan is zo´n videokaart geen overbodige luxe! Plus dat ik ook een hele tijd weer vooruit wil met dat nieuwe systeem.
Link naar reactie
in mijn aopen kast (hq 48a) zit een vrij lawaaiige voeding, ik begin me daar nu wel aan te ergeren. voor de rest heb ik geen problemen met de voeding, alleen is de voeding niet zo geschikt voor overclocken, geloof ik. Laat je bij je leverancier ff voorlichten over het lawaai van de voeding, als je dit tenminste een belangrijke factor vindt...
Link naar reactie
De meeste onderdelen die je opnoemt zijn een zeer goede combinatie, wil je echter uitgebreider advies dan kan ik je aanraden ns naar Su-onlinewinkel te mailen (verkoop@startup-it-service.nl / www.startup-it-service.nl) daar heb ik mijn PC-Prive systeem vandaan wist ook eerst niet precies hoe&wat en dus gemaild voor info, Ik kreeg snel advies e.d. een offerte en keurig netjes snel geleverd. Ben er erg tevreden over met mijn Gigabyte 8PE6667 systeem met P IV 2,4Ghz. Denk dat je daar wel wijzer wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...