Ga naar inhoud

Ijzeren ring


Aanbevolen berichten

Die ring is niet van ijzer, het is een ferrietkern. De bedoeling ervan is niet om magnetische velden af te zwakken, maar om hoogfrequente signalen te filteren. Op je moederbord komen zeer hoge frequenties (enige honderden MHz) voor. Het is niet de bedoeling dat die hoge frequenties via de gekleurde dunne draadjes buiten de kast komen, immers, die draadjes komen achter het front (en dus buiten de metalen kastafscherming) uit. Daarom moet je de dunne gekleurde draadjes (ide led, reset switch, etc.) eenmaal (geen 10 maal :)) om die ring wikkelen voordat je ze op het moedebord aansluit. Hoge stoorfrequenties afkomstig van het moederbord komen dan niet voorbij die ring.
Link naar reactie
[quote:aae4d2fcd8="Salv"]Eigenlijk is de diameter van die ring te klein. Je kan nooit een kabel 10 keer om die rand heen wikkelen.[/quote:aae4d2fcd8] Ik quote mezelf even. Tja, dat ze er niet 10 keer omheen kunnen is logisch ja. Maar best raar dat ze er dan gebruiksbeschrijving bij doen. Ik maar denken joh, ring? Toch weer wat extra gewicht hé...Die kast weegt al zo zwaar. Geen Lan-party kastje. Het heeft wel wat zo'n kast, alles moet maar klein in de computerwereld. En hij was ook nog eens niet zo duur. Alleen nog een window erin, mijn neongloed komt nu door die gaatjes heen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...