Ga naar inhoud

bestanden overzenden desktop --> laptop


Aanbevolen berichten

Goedkoopste maar niet echt snel is een parallele COM kabel. Dit is zeg maar een soort printerkabel(gaat dus ook in de printerpoorten) maar dan speciaal om 2 pc's aan elkaar te hangen, kost €10. De snelheid is nog net dragelijk en ongeveer vergelijkbaar met adsl internet: een cd duurt zo'n 2 a 3 uur Met een progie als pc-anyware,laplink of Fastlynx kan je dan heel eenvoudig data oversturen. Overigens werkt de usb kabel/manier op dezelfde manier, alleen de kabel is duurder.
Link naar reactie
Nou erg traag is weer een Seriele com/link kabel.(max. 900 Kbit/sec) Ik dacht dat een parrallele poort zo'n 3 a 4 Mbit/sec is mits in ECP mode. In EPP mode onder ieee 1284 norm is de maximale snelheid 2 Mbit/sec. Als daar in de praktijk een kwart van over blijft (wat meestal het geval is) doordat de kabel niet optimaal is dan heb je dus nog altijd 500 Kbit/sec, dus adsl snelheid.... In de praktijk is er best wel aardig mee te werken als je in je achterhoofd houd dat het een oplossing is van een tientje en het niet de hele dag doet. Zou je vaker en meer willen verzenden/ontvangen dan is een usb kabel met zijn 11 Mbit/sec zeker een beter alternatief maar ook wel weer duurder. Een belangrijk nadeel van kable oplossingen is dat je altijd maar vanaf 1 pc kan werken, dus 1 is de host en de ander is guest, je bedient de hele hap altijd alleen maar vanaf de host. Ik weet niet of dit ook bij de usb oplossing zo is. Uiteraard heeft een netwerk kaart dit nadeel niet en hij is sneller maar vooral een pcmcia netwerkwerk kaartje is toch wel wat duurder. Er bestaat overigens ook nog een netwerk oplossing met usb interface (ipv pcmcia), dit zou voor de laptop wellicht een goedkopere optie kunnen zijn. De snelheid is dan wel beperkt tot de maximale usb overdrachtssnelheid dus 11 Mbit/sec, ik meen ergens een test gelezen te hebben waarbij gemiddelt 7 a 8 Mbit/sec als pratische waarde uit de bus kwam.
Link naar reactie
Bij de kabel oplossingen hangt alles af van de software die je gebruikt, deze moet nl de ene pc aan de andere koppelen. Ik ben zelf erg te spreken over Fastlynx, het draait desnoods van een diskette ( er wordt dus geen residente driver geinstalleerd!) en heeft een erg simpele interface, een beetje zoals windows commander, een gedeeld scherm, links de host en rechts de guest. Ik heb zelf geen ervaring met de usb kabel, ik heb het met zowel parallele als serieel gedaan en dat ging best wel goed. Je kunt ook een pakketje kopen zoals van Norton,je koopt dan PCanyware en in het pakket zitten er dan kabels bij, ik dacht serieel, parallele en usb, weet dit echter niet zeker, moet je zelf ff informeren bij bv dixons hebben ze het. Laplink heeft ook een soortgelijk pakket. Zowel Laplink en PCanyware zijn zeer gerenomeerde oplossingen(en kosten dus best wel wat), Fastlynx is er ook als pakket maar er is erg moeilijk aan te komen, als je wilt heb ik wel een demo voor je, kan hem wel mailen, het parallele kabeltje koop je gewoon bij een lokale pc-boer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...