Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik gebruik dagelijks autocad, ook 3d, en mijn ervaring is een flink groot scherm is ideaal, en veel geheugen (ik heb zelf 1gb ram, maar dat is meer dan genoeg). Ik heb zelf als videokaart "64Mb GeForce4 Mx 420" ,maar "ultralux 128Mb GeForce4 Ti4600" is speciaal voor autocad gemaakt, als je veel in 3d tekent en rendert loopt hij als een kogel. Maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Heel toevallig :wink: heeft een maat van mij een eigen computerhandel en hij levert tegen scherpe prijzen. (info@compusource.nl)
Link naar reactie
Ik autocad ook wel eens (een ook Mechanical Desktop wat 3d is), en dat loopt op mijn PII350 @402, 192 mb ram, V550 8 mb videomem prima! Maar als het toch een nieuw systeempje wordt zou ik in ieder geval voor een goeie & grote monitor gaan (19" ofzo, die zijn ook best betaalbaar), een goeie videokaart die voornamelijk perfecte 2D beeldkwaliteit geeft (meestal de Matrox kaartjes dacht ik). En ik zou in ieder geval meteen 512 mb ram erin zetten, dan ben je van het gedonder af. Anders moet je over een halfjaar o.i.d. weer upgraden
Link naar reactie
Moet voor een neef/oom voor mij ook een PC bestellen voor oa autocad2000. Zit nu, incl 19inch mon op 1250 euro. Dat heb ik het volgende (ook rekening houden dat mijn neef af en toe een spelletje wil doen) MSI KT3 Ultra AXP 2000+ 512DDR PC2700 Geforce 4TI 4200 64MB club3D 60GB Maxtor HDD 16x Aopen DVD Aopen Midi Tower ob geluid Coolermaster cooler+casefan Modem Lan Hyundai 19Inch monitor Ik weet nie of ik nu wat vergeet. (speakers doen nie mee) Dit is voor hun een hele vooruit gang ten opzichte van een P2 200Mhz met 64mb mem :P
Link naar reactie
Ik gebruik AutoCAD voornamelijk voor 2D werk. Een gemiddeld systeem is dan inderdaad zwaar genoeg. Het beeldscherm kan evenwel niet groot genoeg zijn. Ik gebruik een 21"CRT, maar stoor me regelmatig aan het feit dat je te weinig overzicht hebt, cq te weinig van je tekening in beeld hebt op een werkbare schaal. Een flink scherm is dus een must, of anders 2 monitoren...
Link naar reactie
Videokaart is erg belangrijk, op mijn werk hebben de cad-stations allemaal Matrox. Ik weet alleen niet in hoeverre die ook goed in 3d presteren (mocht dat van belang zijn). Als budget en ruimte het toelaten zou ik voor twee monitoren kiezen 19" (of 21") voor het tekenen en een 17" voor de knoppenbalken, tekstschem, propertyscherm e.d. Verder iig géén celeron-proc kiezen, want die zijn niet bepaald goed in rekenwerk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...