Ga naar inhoud

Sense errors in cd rom spelers na branden van ISO op cd


Aanbevolen berichten

Hoi allen, Zeven mislukte cd's verder kan ik nog steeds een ISO, van de Linux distributie van Knoppix van 693 MB groot, niet succesvol branden. Als ik de gebrande cd's in een cd rom speler stop (heb het op twee verschillende getest) boot de cd wel, maar verderop wordt er melding gemaakt van een hele rits sense errors: no seek complete. Na nog wat herkenningsroutines uitgevoerd door de software op de CD stopt 'ie daarna. Nu heb ik op internet gezien dat no seek complete betekent dat je brander niet zo goed overweg kan met een bepaald merk cd-r's. Maar ik heb al verschillende merken gebruikt en blijf met het zelfde probleem zitten. Ik weet even niet meer wat ik nog kan doen om toch succesvol deze ISO op een cd te krijgen zodat de cd goed werkt. Ik gebruik onder w2k het programma Record Now Max van Stomp op een HP 9100 + writer. De iso wordt geoverburned en Record Now is ingesteld op overburnen tot 36000 sectors. Ik heb het ook geprobeerd onder Linux met Gtoast met dezelfde writer, maar dat geeft hetzelfde resultaat. De writer heeft een firmware update gehad waardoor ik kan overburnen. De CD's zijn als ik onder Explorer kijk wel te benaderen (ik kan de inhoud bekijken en krijg geen leesproblemen). Op het Knoppix forum weten ze geen raad, de ISO is okay na een MD5sum test. Gewone data en audio cd's branden prima en zijn prima leesbaar in andere spelers. Wie weet raad?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...