Ga naar inhoud

Krakende Pc's


Aanbevolen berichten

Heel vervelend, maar er staat hier thuis een Dell computer (3 of 4 jaar oud, P2 450Mhz) Die het laatste jaar ontzettend kraakt. Ik heb werkelijk geen idee waar het vandaan komt en ik het dus kan verhelpen. En hoe harder de pc moet werken, hoe harder het gekraak doorgaat.. Ik geloof overigens dat dit bij meerdere oude pc's voorkomt, maar waar ligt het aan?? (Ik dacht trouwens dat hier al een topic over was, maar zoekmachine wees niks uit..)
Link naar reactie
Open maken heeft tot niets geleid.. dit heb ik een aantal keren eerder gedaan. Puur omdat ik absoluut niet kan horen waar het precies vandaan komt. Er zit geen ritme in het kraken en daarbij zitten er pauze's in. Het kraken zelf duurt dan maar 2 of 3 sec. waarna het even ophoudt. Dat valt me juist op, er komt heel onregelmatig een knarsend geluid uit.. (zo kan ik het ook wel omschrijven) En nog even reactie op Salv: Ik heb qua hardware misschien niet al te veel kennis van een computer, maar wat een HD is weet ik gelukkig nog wel :wink: :)
Link naar reactie
Volgens mij is het toch de HD. Omdat het syteem wat ouder is loopt de HD vaak vol met troep. Oude installatie bestanden die niet verwijderd worden en tijdelijke internet troep enzo. De bestanden gaan dan door de war staan op de pc. Regelmatig defragmenteren (op de juiste volgorde zetten van de bestanden) raadt ik dus aan. De HD heeft moeite om alle bestanden te vinden en gaat zoals jij zegt ratelen.
Link naar reactie
Defragmentie had ik al geprobeerd.. maar hielp niet.. Daarom vind ik het echt heel raar, ben ik de enige die last heeft van dit krakende geluid. Bij het starten van een applicatie is het helemaal erg. Het knarsende/krakende geluid. Ps: heb ik me echt zo dom voorgedaan :) ik weet ook wat defragmenteren is hoor, gebruik ik diskkeeper voor.
Link naar reactie
:P eigenlijk helemaal niet grappig, maar ik heb dat probleem ook :( Was mij ook verteld dat ik moest defragmenteren (weet niet veel, maar dat kan ik wel :P ) Dus ook maar gedaan, en gelijk d-schijf geleegd (spelletjes. inet).... en het kraken is volgens mij wel wat minder maar nog steeds triest te noemen. Veel heb je er niet aan, maar je bent iig niet de enige met dat probleem, misschien dus een kleine troost :lol: :wink:
Link naar reactie
Nu heeft dat defragmenten er ook totaal niks mee te maken weet ik nu zeker.. Mijn computer, voor het moment nog tenm., een fujitsu P3 866, waar ik een HD in heb gezet van 80gb en die heb onderverdeeld in 6 partities neigde vorig week ook zo te gaan kraken. Hij begint het nu soms te doen. Dat terwijl ik alles 1x per 2 weken defragmenteer. Tis overigens een Maxtor d740x Daarom kan ik me echt niet voorstellen dat er nauwelijks meer mensen zijn met dit zeer irritante knarsende geluid dat dus voorkomt bij oudere pc's
Link naar reactie
Hoe oud is je Windowsinstallatie? Als je hem in die drie of vier jaar nog nooit schoon hebt geinstalleerd wordt 'ie traag, daar helpt op een gegeven moment geen defrag meer tegen. Als je een oude install hebt en het kraken ergert je zou ik eens een schone install doen. Als dit inderdaad al een tijd niet gedaan hebt, zal je systeem er ook sneller van worden.
Link naar reactie
Nieuwe windows installatie zal best helpen, maar dan moet ik eerst alle bestanden op een andere HD zetten :evil:, heb ik gelukkig nog wel over. Want het is nu zo'n puinhoop qua bestanden op die computer, slecht geordend en geen partities aangemaakt :-? Maargoed, het is het overwegen waard. Alhoewel ik liever zie dat er een nieuwe pc wordt gekocht :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...