Ga naar inhoud

CDRW/DVD en floppy worden soms niet herkend.


Aanbevolen berichten

Ik kamp met het volgende probleem: Op mijn PC met OS XP home gebeurt het soms dat zowel de DVD speler als de CDR speler CDroms maar ook muziek CD niet herkennen. Het gaat niet om een specifieke CD maar geen enkele CD wordt dan herkend. In de verkenner worden de stations wel weer gegeven met hun stations letter maar als ik probeer de CD te openen krijg ik de melding "doe geldige CD in station" of iets dergelijks.In apparaat beheer wordt gemeld dat de stations goed werken. Als het probleem zich bij het ene station voordoet doet het zich tegelijker tijd ook bij het andere station voor. Ook de floppy kan bv geen diskette formatteren. Ik had voor XP win ME in gebruik en ook daar deed zich soms het zelfde probleem voor. Omdat XP schoon geinstalleerd is denk ik niet dat de fout bij XP zit. Ook heb ik geen virus want alles gechecked met NAV2003 met nieuwste update.Op zich kan ik de fout eenvoudig opheffen door in apparaat beheer de stations uit te schakelen, systeembeheer te sluiten en weer openen en de stations weer aan te zetten en dan werkt alles weer maar in sommige gevallen is dat vervelend bv opstarten van CDrom. Ik denk zelf dat er een slechte verbinding in de PC zit (flat cable). Wie helpt? Een ander kleiner probleembje dat eigenlijk hier niet ondervalt is dit, De taakbalk is bij mij 3 maal zo hoog als normaal, als ik met de muis de dikte naar normaal probeer te slepen dan gebeurt er niets totdat de taakbalk ineens helemaal verdwijnt. Wie weet raad. :-?
Link naar reactie
Probleem 1 Probeer dit eens! Start ; Configuratiescherm ; Systeem ; Hardware ; apparaatbeheer ; Ide ata/atapt controllers ; (Waarschijnlijk zitten je cd,roms op het secundaire IDE kanaal) .DMA instellen. Probleem 2 Klik met rechts op de taakbalk en selecteer "taakbalk automatisch vergergen" Ben je de taakblak kwijt en geeft weer meer ruimte,als je de muis naar de onderkant v/h beeldscherm brengt verschijnt de taakbalk weer.
Link naar reactie
bedankt voor de reactie over vraag1:primaire master is harde schijf (UDMA4) en slave is CDrom of DVD (daar kan ik niet zo gauw achter komen) UDMA2 secundair master is CDrom of DVD en dan multiword DMA4 ik weet niet wat ik hier verder mee aan moet. :( over vraag2: goede tip, ik had de balk inmiddels kunnen verlagen tot 2 regels maar dit werkt prima bedankt :P
Link naar reactie
Daar zul je je kast voor moeten openmaken en kijken welke apparaten op welke kabel zijn aangesloten. Je hebt de primary-ide kabel en de secondary ide. Op elk van deze kabels zijn 2 apparaten aangesloten. Dan weet je ook welke apparaten op welk IDE kanaal zijn aangesloten.( als je dit niet weet even de handleiding van je MOBO er bij halen om hier achter te komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...